رایزنی برای برقراری و عادی‌سازی پروازهای ایران و روسیه

"کاظم جلالی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در نشستی با «الکساندر نیرادکو» قائم مقام وزیر حمل ونقل و رئیس سرویس فدرال حمل ونقل هوایی روسیه با اشاره به مناسبات خوب تهران و مسکو در عرصه‌های مختلف، بر تسهیل تردد تجار و دانشجویان ایرانی به روسیه تأکید کرد.

به گزارش ایمنا، جلالی روز جمعه در این دیدار از سرگیری پروازهای متقابل میان روسیه با برخی مقاصد بین‌المللی را موجب ایجاد انتظارات و مطالبات در سطح افکار عمومی ایران برای از سرگیری پروازها میان دو کشور دانست و خواستار برقراری و عادی سازی پروازها بین تهران و مسکو شد.

رئیس سرویس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه نیز ضمن بااهمیت توصیف کردن روابط روسیه با ایران و اهتمام ویژه مقامات دولتی کشور متبوعش به این موضوع، اعلام کرد: در زمان حاضر بیشترین خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا متوجه پروازهای بین‌المللی روسیه بویژه هواپیمایی ایرفلوت شده است.

الکساندر نیرادکو تصریح کرد: به دلیل شرایط به وجود آمده، از ۷۸ فرودگاه در روسیه برای انجام پروازهای بین‌المللی صرفاً از هفت فرودگاه در هفت استان پرواز صورت می‌پذیرد.

وی افزود: اگرچه تصمیمات مربوط به از سرگیری پروازها و لغو محدودیت‌های پروازهای بین‌المللی از سوی ستاد مبارزه با کرونا در روسیه اتخاذ می‌گردد اما درخواست سفیر ایران به ریاست ستاد ابلاغ خواهد شد.

در این ملاقات همچنین برخی موضوعات فنی مربوط به پرواز شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر تهران- مسکو- تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رئیس سرویس فدرال حمل و نقل هوایی روسیه راهنمایی‌های لازم را برای حل مشکلات ارائه داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 448905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.