باکو: با ایروان مصالحه نمی‌کنیم

رئیس‌جمهور آذربایجان به رغم نشست دیپلماتیکی که میان وزیر خارجه این کشور و همتای ارمنستانی در مسکو در حال برگزاری است، از پافشاری بر مواضع خود مبنی برعدم مصالحه با ایروان خبر داد.

به گزارش ایمنا، نشست وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در حالی با میانجیگری مسکو آغاز شد که «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان در نطقی تلویزیونی هرگونه مصالحه در باب تمامیت ارضی این کشور را رد کرد.

به‌این‌ترتیب، گمانه‌زنی در باب ناکامی این نشست که نخستین رویارویی دیپلماتیک دو کشور از زمان آغاز دور جدید درگیری‌ها از تاریخ ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) است؛ بالا گرفت.

علی‌اف در این باره گفت: بگذارید آنهایی که در مسکو مشغول مذاکره هستند بدانند که موضوع سرزمین ما در میان است و به مصالحه تن نمی‌دهیم.

وی افزود: ثابت کردیم که برای حل مناقشه قره‌باغ یک راه حل نظامی وجود دارد و بُرد از آن جمهوری آذربایجان است که سرزمینش را پس می‌گیرد و تمامیت ارضی‌اش را تضمین می‌کند.

تنش بر سر حق مالکیت قره‌باغ در حالی ادامه دارد که کشورهای همسایه نظیر ایران و روسیه بارها طرفین درگیری را به حل مسالمت‌آمیز مناقشه فراخوانده و هشدار داده‌اند که این اختلاف تنها از راه دیپلماتیک قابل حل است.

درگیری‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر حق مالکیت قره‌باغ از اوایل دهه ۱۹۹۰ در جریان است حال آنکه دور جدید تنش‌ها، از جولای ۲۰۲۰ آغاز شد.

منبع: مهر

کد خبر 448891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.