افزایش نرخ بلیط هواپیما به زیان مسافران و ایرلاین‌ها است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار است که هواپیماها با ۶۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کرده و ما به التفاوت آن از محل افزایش قیمت بلیط جبران شود، حال این سوال پیش می آید که چرا هزینه اجرای این تصمیمات را مردم باید پرداخت کنند.

به گزارش ایمنا، رحیم زارع با انتقاد از برنامه‌ریزی صورت گرفته برای افزایش چشمگیر قیمت بلیط هواپیما از ماه آتی، گفت: با تصمیم صورت گرفته بخش اعظمی از مردم قادر نخواهند بود که از حمل و نقل هوایی استفاده کنند، البته این تصمیم هم به ضرر مسافران و هم به زیان شرکت‌های هواپیمایی خواهد بود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که با افزایش قیمت بلیط هواپیما، حجم فروش بلیط و میزان ترددهای مسافران کاهش زیادی پیدا کند، این در حالی است که ایرلاین‌ها در سال‌های اخیر به دلیل تشدید تحریم و شیوع بیماری کرونا با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند، حال تصمیم اخیر وضعیت آن‌ها را وخیم‌تر خواهد کرد.

وی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار است که هواپیماها با ۶۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کرده و ما به التفاوت آن از محل افزایش قیمت بلیط جبران شود، حال این سوال پیش می‌آید که چرا هزینه اجرای تصمیمات را مردم باید پرداخت کنند.

زارع ادامه داد: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده که از آبان ماه، بلیط هواپیما بر اساس نرخ دلار آزاد محاسبه می‌شود، این موضوع مطرح می‌شود که مگر بخش اعظمی از هزینه‌های ایرلاین‌ها مانند پرداخت حقوق به صورت دلاری انجام می‌شود که حالا به دنبال محاسبه قیمت بلیط با نرخ دلار آزاد هستند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بر ضرورت ورود دولت به مسئله آزادسازی قیمت بلیط هواپیما تأکید کرد و گفت: دولت باید با ارائه تسهیلات و کمک‌های مالی مانع از افزایش قیمت بلیط هواپیما شود.

منبع: خانه ملت

کد خبر 448879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.