تاکید بر استفاده حداکثری از ظرفیت بیمارستان‌ها برای درمان بیماران کرونا

معاون درمان وزارت بهداشت بر ضرورت بهره گیری حداکثری از ظرفیت بیمارستان‌ها برای ارایه خدمات درمانی به بیماران کرونایی تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، دکتر قاسم جان بابایی در جلسه‌ای که امروز جمعه هجدهم مهرماه، در ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران برگزار شد، با اشاره به افزایش موارد بستری در بیمارستان‌های سراسر کشور، اظهار کرد: این روزها شاهد افزایش موارد ابتلاء به کرونا در بستر خانواده‌ها هستیم.

وی کاهش انجام عمل‌های غیر ضروری را در روزهای آتی یکی از اقدامات مؤثر برای افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی برای پذیرش مبتلایان به کرونا عنوان کرد و گفت: همچنین بهره‌گیری از کلینیک‌های تنفسی بیمارستان‌ها با توجه به امکانات و ظرفیت هر بیمارستان راهی مناسب برای کاهش بار مراجعه به اورژانس‌ها ست.

معاون درمان وزارت بهداشت، با تاکید بر اهمیت کیفیت ارائه اکسیژن رسانی مطلوب به بیماران کرونایی، خواستار تشکیل گروهی تخصصی از پرستاران تحت نظر دفتر پرستاری بیمارستان‌ها برای افزایش کیفیت ارائه خدمات در این زمینه شد.

جان بابایی ضمن اشاره به اهمیت مدیریت توزیع بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها، ضرورت تشکیل تیم نظارتی برای انجام بازدیدهای سرزده از بیمارستان‌ها را یادآور شد.

در ادامه این جلسه دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، بر لزوم به‌کارگیری حداکثری ظرفیت بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت کاهش ازدحام جمعیت در بیمارستانها، به ارائه پیشنهادهایی درباره مدیریت ملاقات کنندگان بیماران در بیمارستان‌ها پرداخت.

زالی همچنین با اشاره به آثار سو اضطراب و تشویش افراطی نسبت به بیماری کرونا، خواستار حفظ امید در جامعه شد.

دکتر جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در ادامه این جلسه تکمیل هرچه سریع‌تر بیمارستان‌های جدیدالتاسیس را اقدامی مؤثر برای افزایش تخت‌های بیمارستانی عنوان کرد و خواستار بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت صدا و سیما برای افزایش آگاهی شهروندان شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در بخش دیگری از این جلسه که با حضور رؤسا و معاونان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و جمعی از مسئولان و رؤسای بیمارستان‌های تهران برگزار شد، حاضران به طرح چالش‌ها و پیشنهادهای خود برای مقابله با کرونا نظیر مسائل مربوط به دارو، بیمه، توزیع وسایل حفاظت فردی، تأمین اکسیژن، درمان گروه‌های خاصی همچون مادران باردار و همچنین مسائل مربوط به نیروهای انسانی پرداختند.

کد خبر 448872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.