بهرام شفیع از ورزش و مردم تا علت مرگ + زندگی نامه و همسر

بهرام شفیع، گزارشگر، مدیر ورزشی و مجری و تهیه کننده برنامه قدیمی ورزش و مردم متولد ۱۳۳۵ در تهران بود. این مجری فقید و گزارشگر ورزشی خواهرزاده همسر امام خمینی(ره) بود که در مهرماه ۹۷ براثر حمله قلبی درگذشت.

به گزارش ایمنا، این مجری با سابقه ایرانی به دلیل علاقه زیادی که به کار گزارشگری داشت وارد این حرفه شد تا به طور جدی آن را دنبال کند. پس از ورود گزارشگران جدید دهه هفتادی به تدریج از فعالیت خود کم کرد و در بازی ایران و کره شمالی برای همیشه این حرفه را کنار گذاشت. شفیع از سال ۸۴ در زمینه مدیریت ورزشی وارد شد و به مدت ۱۲ سال ریاست فدراسیون هاکی ایران را برعهده داشت.

زندگی نامه بهرام شفیع

بهرام شفیع متولد ۱۳۳۵ در تهران است. پدرش کارمند وزارت اقتصاد و دارایی بود. وی کودکی خود را در محله پامنار تهران سپری کرد. شفیع برای گذراندن مقطع ابتدایی به مدرسه برزویه رفت و تحصیلات خود را در دبیرستان علوی ادامه داد. او مدرک کارشناسی علوم سیاسی خود را از دانشگاه تهران و مدرک دوره ارشد تهیه کنندگی و گزارشگری را از اتحادیه رادیو تلویزیونی آسیا – اقیانوسیه دریافت کرد. این تهیه کننده، مجری و گزارشگر ایرانی از سال ۱۳۵۷ به صدا و سیما رفت و پس از قبولی در آزمون این سازمان که در سالن ورزش دبیرستان البرز برگزار شد، به عضویت آن درآمد. او علاوه بر گزارشگری ورزشی، ریاست فدراسیون هاکی و سابقه بازی در تیم فوتبال قصر یخ تهران را در کارنامه داشت. شفیع خاطره‌انگیز ترین دیداری که گزارش کرده را بازی برزیل و فرانسه در جام جهانی ۱۹۸۶ می‌دانست.

همسر بهرام شفیع، زهره کردگاری

بهرام شفیع سال‌ها پیش زندگی مشترک خود را با زهره کردگاری آغاز کرد. کردگاری نویسنده و دارای دکترای جامعه شناسی بوده و در یکی از دانشگاه‌های تهران تدریس می‌کند. او سابقه فعالیت در رشته‌های ورزشی را در کارنامه دارد و به عنوان نایب رئیس فدراسیون شمشیربازی نیز شناخته شد.

فرزند بهرام شفیع، امیر اقبال شفیع

حاصل ازدواج بهرام شفیع و زهره کردگاری پسری به نام امیر اقبال در سال ۱۳۷۱ است. امیر اقبال هم مانند خانواده خود در مسیر ورزش قدم گذاشت و به عنوان گزارشگر و مجری ورزشی در رادیو و تلویزیون فعالیت می‌کند. او پیش از این در تجارت و کسب و کار در زمینه ساختمان سازی هم اشتغال داشته است. از آنجایی که پدرش، بهرام شفیع تهیه کننده برنامه ورزش و مردم بود، او در تهیه آیتم‌های این برنامه همکاری داشت که انتقادهای زیادی را هم به همراه آورد.

بهرام شفیع و ورزش و مردم

بهرام شفیع در سال ۱۳۶۴ اجرای برنامه ورزش و مردم را برعهده گرفت. تا پیش از این مجید وارث، بنیانگذار و مجری این برنامه بود. پس از مدتی شفیع علاوه بر اجرا، تهیه کنندگی آن را هم انجام داد. برنامه ورزش و مردم قدیمی ترین برنامه ورزشی تلویزیون است که مرحوم شفیع ۳۰ سال در این برنامه اجرا کرد.

بهرام شفیع، پسرخاله سید احمد خمینی

پس از درگذشت بهرام شفیع، سید حسن خمینی نوه امام خمینی (ره) با انتشار پستی در صفحه شخصی خود نسبت به خبر درگذشت این مجری ورزشی واکنش نشان داد و از رابطه فامیلی این مرحوم با امام راحل (ره) خبر داد. بهرام شفیع خواهرزاده خدیجه ثقفی همسر امام (ره) می‌باشد.

علت فوت بهرام شفیع

بهرام شفیع در ۱۷ مهر ۱۳۹۷ براثر حمله قلبی و در حالی که ۶۲ سال داشت در بیمارستان بهمن تهران درگذشت. او سال‌ها پیش به دلیل بیماری قلبی مدت‌ها خانه نشین شد و فعالیت در برنامه‌های ورزشی و گزارشگری را کنار گذاشته بود.

‌مزار و آرامگاه بهرام شفیع

آرامگاه و مزار بهرام شفیع در آرامستان امام زاده باغ فیض در کنار پدرش قرار دارد.

کد خبر 448870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ظریفی IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    6 0
    خدایش بیامرزد روحش شاد
  • دهقان IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    1 0
    چه مجری و گزارشگر توانمند ،مهربون و دلسوزی بود ،،، خدارحمتش کنه😔😔