واگذاری شبکه توزیع و تقسیم سهمیه‌های کالایی به استانها

ستاد تنظیم بازار با واگذاری انتخاب شبکه توزیع و تقسیم سهمیه ها بین مصارف مختلف به استانها مشروط بر حفظ تعادل و رعایت سیاست‌های ابلاغی کارگروه ملی تنظیم بازار و رعایت میزان سهمیه‌ها موافقت کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی وزارت صنعت، ستاد تنظیم بازار در ارتباط با توزیع سامانه‌ای رهتاب افزود: مقرر شد برای جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن استانها سامانه جامع تجارت داخلی به عنوان سامانه مرجع در نظر گرفته شود.

بر این اساس، استفاده از سامانه رهتاب مشروط بر اینکه این سامانه به‌وسیله وب سرویس به سامانه مرجع یعنی سامانه جامع تجارت داخلی لینک و اطلاعات استان ها قابل تبادل و رصد و پیگیری باشد بلامانع است.

ستاد تنظیم بازار همچنین تصویب کرد که در تعیین نرخ مصوب کالاها و خدمات اختیار اعمال هزینه های تبعی متفاوت در استانها، ناشی از فواصل، تاثیر شرایط فیزیکی مانند آب و هوا بر افت و ضایعات و ایجاد انگیزه اقتصادی توزیع در قالب حد معقول به استان‌ها تفویض شود تا مسوولین استانها بتوانند با مدیریتی متناسب با شرایط ویژه استان خود ضمن حفظ استمرار تولید از توزیع و رسیدن کالاها با نرخ مصوب به جامعه هدف اطمینان حاصل نمایند.

کد خبر 448824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.