علت اختلاف شیوع کرونا در شهرهای مختلف انگلستان

شیوع ویروس کرونا در یک هفته گذشته به طور چشمگیری در اغلب کشورهای جهان افزایش یافته، اما اختلاف در میزان گسترش ویروس کرونا در شهرهای مختلف انگلستان باعث شگفتی بسیاری از محققان شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این روزها ویروس کرونا در بریتانیا با سرعتی باورنکردنی در بین مردم گسترش پیدا می‌کند و هر روز بیشتر از قبل بر تعداد افراد آلوده می‌افزاید. اگرچه یکی از دلایل توجیه این رویداد، افزایش کیت‌های آزمایش و در پی آن بیشتر شدن افرادی است که مورد آزمایش قرار می‌گیرند با این حال چیزی که باعث شگفتی همگان شده است این است که چرا در بعضی از نقاط کشور، سرعت انتشار ویروس بسیار بیشتر از مناطق دیگر است. البته مؤلفه‌های مختلفی می‌تواند در تفاوت شیوع بیماری کووید -۱۹ در نقاط مختلف جهان و بریتانیا دخیل باشد؛ به عنوان مثال درست هشت روز پس از بازگشایی مدارس اسکاتلند، تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا به ۱۴۱ نفر رسید و هر روز بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شد. در انگلستان نیز رویدادی مشابه با اسکاتلند اتفاق افتاد به این صورت که پس از پایان تعطیلات و بازگشت مردم به محل کار و مدارس، شیوع ویروس کرونا به طور قابل توجهی رو به افزایش گذاشت.

نقش مدارس

پس از اینکه شیوع بیماری کووید -۱۹ به طور ناگهانی در بریتانیا افزایش پیدا کرد، بسیاری از محققان در نقاط مختلف به جستجوی مناطقی با بیشترین نرخ ابتلا به ویروس پرداختند. تقریباً تمام این افراد به این نتیجه رسیدند که گسترش ویروس کرونا در مناطقی با بیشترین مراکز آموزشی و مدارس، به طور چشمگیری بیشتر از سایر نقاط کشور است. در واقع از تاریخ دهم تا شانزدهم ماه مارس، نرخ ابتلا به ویروس کرونا در نزدیکی مدارس بین ۱۰ تا ۲۰ مورد بیشتر از سایر نقاط یک شهر بود. پس از اینکه وزیر بهداشت انگلستان دستور داد تمام دانش‌آموزان در مدارس آزمایش کرونا بدهند مشخص شد که بسیاری از آنان به ویروس کووید -۱۹ آلوده هستند. همین اتفاق توجیه مهمی در تفاوت نرخ ابتلا به ویروس کرونا در بخش‌های مختلف شهرهای کشور محسوب می شود که در نتیجه بازگشایی مدارس و افزایش آزمایش‌های انجام شده در میان مردم حاصل شد. جالب است بدانید که حدود ۶۳ سال پیش، آنفلوآنزایی بسیار خطرناک در میان مردم بریتانیا شیوع یافت و محققان متوجه شدند که بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان مدارس در شهرهای مختلف به این بیماری کشنده مبتلا شدند.

شیوع کمتر ویروس کرونا در نقاط داغ سابق

در تحقیقی که پژوهشگران برای تعیین علت تفاوت نرخ شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور انجام دادند، مشخص شد مناطقی که در ماه‌های مارس، آوریل، می و ژوئن بیشترین افراد آلوده به بیماری را در خود جای داده و به عنوان نقاط داغ کشور شناخته شده بودند، در یک ماه اخیر، کمترین نرخ گسترش بیماری را به خود اختصاص داده‌اند. اگر با دقت به نسبت تمام مرگ‌های کرونایی در نقاط مختلف کشور بریتانیا دقت کنیم خواهیم دید که در ماه‌های اول شیوع بیماری کووید -۱۹، شهرهایی که نرخ مرگ‌های کرونایی در آن‌ها زیر ۳۰ درصد بود تعداد تست‌های مثبت در آن‌ها به ازای هر هزار نفر جمعیت بین ۴. ۰ تا ۴. ۱ نفر متغیر بود.

از سوی دیگر افزایش نرخ انجام آزمایش‌های کرونایی در میان مردم، شیوع بیماری کووید -۱۹ در نقاط مختلف کشور را متفاوت با گذشته به تصویر کشید؛ در بعضی از شهرهای بریتانیا، مراکز بیشتری برای انجام تست ایجاد شد و مردم این شهرها نسبت به سایر نقاط کشور، بیشتر مورد آزمایش قرار گرفتند. بدیهی است که هر چه نرخ انجام آزمایش در یک محل بالاتر باشد، واقعیت‌های بیشتری در مورد شیوع بیماری آشکار می‌شود.

به طور کلی، محققان انگلیسی پس از انجام مطالعات پی در پی به این نتیجه رسیدند که مناطقی با بیشترین سطح مرگ و میرهای کرونایی در موج اول شیوع بیماری با افزایش چشمگیری در ابتلا به ویروس مواجه نشده‌اند. به خصوص در مناطقی که پیش از این تصور می‌شد نیم یا سه چهارم از کل مرگ‌ها بر اثر ابتلا به ویروس کرونا بوده است در یک ماه اخیر تعداد افراد آلوده به این بیماری خطرناک به طور چشمگیری کاهش یافته است.

کد خبر 448820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.