محدودیت‌های رومانی برای مسافران در دوران کرونا

اعضای کمیته ملی شرایط اضطراری کشور رومانی در تاریخ پنجم اکتبر توافقنامه‌ای را امضا کردند که در آن مقررات جدیدی برای مسافران خارجی در دوران کرونا اعمال شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس مقررات جدید کشور رومانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، تمامی مسافرانی که از کشورهای اسپانیا، فرانسه، هلند، بلژیک و بریتانیا وارد کشور می‌شوند، به مدت دو هفته در قرنطینه بسر خواهند برد. البته افرادی که قرار است کمتر ازسه روز در کشور بمانند و تست کرونای آن‌ها که حداکثر ۴۸ ساعت قبل از ورود به رومانی انجام شده، منفی باشد مشمول قانون فوق نخواهند بود. مقررات جدید از تاریخ هفتم اکتبر آغاز شده است اما مقامات از زمان پایان آن سخنی به میان نیاورده‌اند. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود نرخ شیوع بیماری کووید -۱۹ تعیین کننده تصمیمات جدید دولت رومانی باشد.

اعضای کمیته ملی شرایط اضطراری کشور رومانی در مقررات جدید خود لیستی از کشورهای اروپایی با بیشترین نرخ شیوع بیماری کووید -۱۹ نظیر اسپانیا، چک، بریتانیا، فرانسه، اسلواکی، دانمارک، اتریش، بلژیک و هلند را در اختیار مقامات ارشد رومانی قرار دادند تا محدودیت‌های جدید برای مسافران این کشورها اعمال شود. البته قرنطینه دو هفته‌ای برای تمام این افراد ضروری نیست، بلکه کسانی که پس از ورود به مرز کشور آزمایش کرونا بدهند و نتیجه آن منفی باشد، پس از تنها هشت روز قرنطینه می‌توانند به تردد در داخل کشور بپردازند.

مقامات محلی رومانی نیز در مناطقی که نرخ گسترش ویروس کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار جمعیت بیش از ۵. ۱ مورد اعلام شده است، در نظر دارند به مدت دو هفته اقدامات سختگیرانه‌ای را بر مردم اعمال کنند. قرار است به زودی در چنین مناطقی در رستوران‌ها و سینماها روی مردم بسته شده و برگزاری رویدادهای غیررسمی با حضور جمعیت بالای شهروندان ممنوع شود. کمپانی‌ها و مراکز کارآفرینی نیز قصد دارند تا جایی که ممکن است کارکنان خود را به دورکاری تشویق کنند.

کد خبر 448818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.