مذاکرات تلفنی نخست وزیران روسیه و جمهوری آذربایجان

نخست وزیر روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آذربایجانی خود، بر اهمیت هرچه سریعتر برقراری ثبات در اوضاع قره باغ کوهستانی و از سرگیری روند مذاکرات برای حل اختلافات تأکید کرد.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری اینترفکس نقل کرده است که دفتر مطبوعاتی دولت روسیه اعلام کرد: "میخائیل میشوستین" نخست وزیر این کشور روز پنجشنبه با "علی اسدوف" همتای آذربایجانی خود گفت‌وگوی تلفنی برقرار کرد.

طبق این اطلاعات، در جریان این مکالمه تلفنی، نخست وزیران دو کشور در خصوص موضوعات مشترک تجاری، اقتصادی و انسان دوستانه بین روسیه و آذربایجان بحث و تبادل نظر کرده و روند اجرای پروژه‌های بزرگ مشترک در زمینه‌های مختلف را بررسی کردند.

میشوستین بر اهمیت هرچه سریعتر برقرار شدن ثبات در وضعیت درگیری‌های نظامی در قره باغ کوهستانی و از سرگیری روند مذاکرات برای حل مشکلات، تأکید کرد. طرفین بر لزوم اطمینان از صلح و امنیت در منطقه  قفقاز شمالی تأکید کردند.

علاوه بر این، میخائیل میشوستین امروز، جمعه برای شرکت در نشست شورای بین دولتی کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا به ایروان سفر می‌کند. توجه اصلی این نشست به روی وضعیت بهداشتی و اپیدمیک و اجرای یک برنامه جامع برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشورهای این اتحادیه خواهد بود.

منبع: تسنیم

کد خبر 448817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.