توضیحات معاون گردشگری درباره تسهیلات ویژه فعالان گردشگری

ولی تیموری،‌ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیحاتی درباره تسهیلات ویژه فعالان گردشگری ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ولی تیموری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"امهال هزینه‌ها برای همه فعالان یکسان، اما مبالغ تسهیلات با توجه به نوع واحد گردشگری متفاوت هست.
بازپرداخت تسهیلات بانکی که قبلاً دریافت شده است، حق بیمه سهم کارفرمایان و هزینه‌های آب، برق و گاز، بدهی‌های مالیاتی واحدهای گردشگری تا پایان سال ۹۹ امهال شد. به عبارتی تا پایان سالجاری، هیچ دستگاه دولتی یا عمومی، برای گرفتن طلب یا هزینه‌ای به سمت فعالان گردشگری نمی‌آید.

کلیه تأسیسات گردشگری شامل هتل‌های یک تا پنج‌ستاره، هتل‌آپارتمان‌ها، واحدهای پذیرایی، متل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی‌ها، دفترهای خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری، مؤسسات آموزش گردشگری، ارزیابان عامل تطبیق و شرکت‌های ارزیابی تأسیسات گردشگری، انواع مجتمع‌های گردشگری، مراکز سرگرمی و تفریحی، مراکز گردشگری سلامت و آب درمانی، شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل گردشگری با ثبت‌نام در سامانه کارا می‌توانند تسهیلات ۱۲ درصدی را دریافت کنند.

مرجع تأیید و بررسی پرونده متقاضیان معاونت گردشگری خواهد بود و پس از تأیید، سامانه به‌طور خودکار بر اساس فرآیند و ضوابط تعریف شده در دستورالعمل ابلاغ شده، مبلغ تسهیلات بانکی که مشمول متقاضی می‌شود را تعیین می‌کند. میزان تسهیلات بر اساس درجه، امکانات، مساحت، و میزان خسارت وارد شده به واحد تعیین خواهد شد.

تسهیلات قبلی اشتغال‌محور بود که با توجه با شرایط پیش‌آمده به‌واسطه کرونا شرایط دریافت آن برای بسیاری از فعالان گردشگری امکان‌پذیر نبود، اما آنچه که ما روی آن تأکید داشتیم و نهایتاً مصوب شد، بنگاه‌محور بودن تسهیلات جدید است.

باز پرداخت این تسهیلات تا آغاز اردیبهشت ۱۴۰۰ تنفس دارد. افرادی که در قالب بسته حمایتی قبلی، تسهیلاتی را گرفته بودند، در صورت تقاضا می‌توانند، مابه‌التفاوت مبلغ قبلی را مجدد اخذ نمایند.
انشاالله به زودی بسته حمایتی مربوط به صنایع دستی نیز ابلاغ می‌شود. "

کد خبر 448806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.