پیام تسلیت سفارتخانه‌های ایرانی و خارجی به مناسبت درگذشت استاد شجریان

سفارتخانه‌های ایرانی و خارجی در پیام‌هایی درگذشت خسرو آواز ایران را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اینجا به واکنش برخی از سفارتخانه‌های ایران و خارجی به درگذشت استاد شجریان می‌پردازیم:

اشتفان شلتس، سفیر اتریش در ایران نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: پرواز خسرو آواز ایران، هنرمند محبوب و مردمی، محمدرضا شجریان را به ایشان و مردم هنر دوست این مرز و بوم از صمیم قلب تسلیت می‌گویم.

سفارت فرانسه در ایران ضمن تسلیت درگذشت استاد شجریان به خانواده، نزدیکان وی و تمامی ایرانیان در پیامی نوشت: ⁧ محمدرضا شجریان ⁩ واپسین آوازش را خواند. نغمه‌های خسرو آواز ایران تا ابد در یادمان خواهد ماند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در زاگرب نیز در توئیتی درگذشت استاد بزرگ آواز ایران محمدرضا ‎شجریان را به هموطنان شریف و فرهنگ دوست، ایران‌دوستان و علاقمندان فرهنگ و هنر ایران تسلیت می‌گوید.

سفارت سوئیس در تهران هم در توئیتی نوشت: تسلیت صمیمانه به مناسبت درگذشت استاد محمدرضا شجریان. سوئیس خاطره کنسرت‌های وی در لوزان و زوریخ را عزیز خواهد داشت.

سفارت بریتانیا در ایران نیز با انتشار پیامی نوشت: سفارت بریتانیا در تهران درگذشت یکی از برجسته‌ترین چهره‌های موسیقی سنتی ایران در یک قرن گذشته را به تمامی طرفدارانش تسلیت می‌گوید.

نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق، درگذشت محمدرضا شجریان را تسلیت گفت. وی در توئیتر خود نوشت: تنها صداست که می‌ماند. با نهایت اندوه درگذشت خسرو آواز ایران زمین و اسطوره تکرار ناشدنی موسیقی را به خانواده محترم شجریان، جامعه هنری و دوستداران ایشان تسلیت عرض می‌نمایم.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین هم نوشت: این سفارتخانه درگذشت محمدرضا شجریان استاد بزرگ آواز ایران زمین را به هموطنان عزیز، دوستداران ایشان و علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران تسلیت می‌گوید.

بهرام قاسمی، سفیر ایران در فرانسه گفت: محمدرضا شجریان این نادره دوران و این دُر کیمیایی نایاب تاریخ صدای فرهنگ و هنر و عرفان ایران رو به خاموشی نهاد. در فقدان او در کنار تمامی ایرانیان، پارسی‌دانان، ایرانیان مقیم فرانسه و ایران شناسان و دوستداران فرانسوی او سوگوارانیم.

دراگو اشتامبوک، سفیر کرواسی در تهران هم درگذشت محمدرضا شجریان را تسلیت گفت، در پیام وی آمده است: من عمیقاً بخاطر درگذشت محمدرضا شجریان، استاد موسیقی کلاسیک ایرانی ناراحتم. آن هنرمندِ بی بدیل، روح مردم ایران و قلب همه علاقمندان بلبل طلایی ایران را، به پرواز در می‌آورد. جایگاه او پر ناشدنی است.

مردم کرواسی و من، سفیر آنها در ایران، در غم و اندوه مردم ایران شریک هستیم و نهایت ابراز همدردی را به خانواده شجریان و دریای هواداران فداکار و دوستداران موسیقی آسمانی و شخصیت منحصر به فرد وی ابراز می‌داریم.

این هنرمند و مرد بزرگ، که زندگی بسیاری از انسان‌ها را با صدای فرشته گون خود جذب و آسمان احساس را به آنها هدیه داده است؛ در پوششی از گلهای رز سفید و قرمز ایرانی، به ابدیتی فراموش نشدنی رهسپار شد.

کد خبر 448787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.