ازبکستان ۱-۲ ایران/ تیم ملی اسکوچیچ امیدوارکننده در حمله، نگران کننده در دفاع

تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری دوستانه با نتیجه دو بر یک از سد ازبکستان گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه - ۱۷ مهر ماه - در تاشکند میهمان ازبکستان بود که با دو گل طارمی و آزمون توانست ۲ بر یک ازبکستان را شکست دهد تا اسکوچیچ با پیروزی کارش را در تیم ملی استارت زده باشد.

دوستانه بین‌المللی

دیدار تیم‌های ملی ایران و ازبکستان

ورزشگاه: پاختاکور، تاشکند

تماشاگر: ۱۰۰۰ نفر

گل‌ها: سردار آزمون (دقیقه ۴۲ - برای ایران) - مهدی طارمی (دقیقه ۵۲ - از روی نقطه پنالتی برای ایران) - الدور شومورودوف (دقیقه ۵۳ - برای ازبکستان)

اخطار:

اخراج:

تیم ملی ایران: پیام نیازمند، صادق محرمی، محمد حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، احمد نورالله‌ی (دقیقه ۷۲ – سیامک نعمتی)، وحید امیری (دقیقه ۶۵- علی کریمی)، احسان حاج صفی (دقیقه ۶۵- امید نورافکن)، علی قلی زاده (دقیقه ۷۵ – سامان قدوس)، سردار آزمون (دقیقه ۷۵- مهدی قایدی)، مهدی طارمی (دقیقه ۷۲ – کریم انصاری فرد) و میلاد محمدی

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

تیم ملی ازبکستان: الدوربک سویونوف، اسماعیل‌جان قبیلوف، رستم‌جان آشورماتوف، خوجی‌اکبر علی‌جانف، فرخ سایفی‌اف، لطف‌الله تورائف، آن زور اسماعیل‌اف (دقیقه ۵۷ - علی بائوف)، سانجار کودیرکولوف، جسوربک یاخشیبوئف، جلال‌الدین ماشاریپوف، الدور شومورودوف
سرمربی: ادیم آبراموف‌

داور: جسور مختاروف (ازبکستان)

شرح بازی:

بازی را دو تیم هجومی آغاز کردند. ملی‌پوشان در دقایق ابتدایی نبض مسابقه را در اختیار و چند موقعیت را روی دروازه ازبک‌ها پایه ریزی کرد که اگر مهاجمان ایران کمی بیشتر دقت می‌کردند، ایران را خیلی زود پیش انداخته بودند.

در ادامه بازی به مساوات کشیده شد و رفته رفته تیم میزبان جلوتر آمد و با ارسال‌های بلند برای استفاده مهاجمین ازبکستان و همچنین پاس‌های نفوذی بین کنعانی و خلیل زاده توانستند تیم ملی ایران را تحت فشار قرار دهند و حتی یک بار هم توپ را به تیرک دروازه زدند اما برای ازبکستانی‌ها بی‌حاصل بود.

سردار آزمون در لحظات پایانی و در شرایطی که دو تیم به تساوی در نیمه نخست رضایت داده بودند، با شوتی فنی از پشت محوطه دروازه سویونوف را گشود و تیم ملی را با برد به نیمه دوم فرستاد.

نیمه دوم را ایران بهتر شروع کرد و ذکاوت طارمی تیم ملی را به پنالتی و گل دوم رساند. برتری دو گله ایران یک دقیقه‌ای بیشتر دوام نداشت و شوموردوف جلو خلیل زاده چرخید و توپ را به گوشه دروازه ایران چسباند. پس از این گل ازبک‌ها روحیه گرفته و پیش آمدند تا اختلاف را جبران کنند اما دفاع ایران چنین اجازه‌ای را نداد تا بازی با همین نتیجه به پایان برسد.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۴۲- سردار آزمون) - حرکت آزمون پشت هجده قدم ازبکستان و شوت فنی و دیدنی‌اش، سویونوف را تسلیم کرد تا ایران با پیروزی به رختکن رود.

۲-۰ (دقیقه ۵۲- مهدی طارمی) - طارمی پشت ضربه پنالتی ایستاد و توپ را به وسط دروازه فرستاد.

۲-۱ (دقیقه ۵۳- الدور شومورودوف) - حرکت خوب ازبک‌ها در نزدیکی محوطه ایران جلو شجاع خلیل زاده با چرخش و شوتی آرام و زمینی، توپ را دور از دستان نیازمند به گوشه دروازه فرستاد.

دقایق حساس:

دقیقه ۸ - اشتباه دروازبان ازبکستان این فرصت را توپ را به بازیکنان ایران رساند و علی قلی‌زاده با دیدی باز پاس خوبی را سردار آزمون رساند ولی ضربه پا چپ او راهی به دروازه نبرد.

دقیقه ۱۴ - حرکت خوب بازیکنان ایران پشت محوطه ازبکستان با ضربه فنی قلی زاده همراه شد که توپ راهی به دروازه باز نکرد.

دقیقه ۱۵ - پاس رو به جلو طارمی، آزمون را در موقعیت تک به تک با سویونوف قرار داد اما او نتوانست توپ را به گل تبدیل کند.

دقیقه ۲۴ - اشتباه شجاع خلیل زاده فرصت مناسبی را در اختیار ازبک‌ها قرار داد که ضربه والی سانجار کودیرکولوف به تیرک دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۳۱ - پاس رو به جلو بازیکنان ازبکستان بین خلیل زاده و کنعانی باعث شد تا مدافعان ایران جا بمانند اما ضربه او از بالا دروازه نیازمند به بیرون رفت.

دقیقه ۳۳ - شوت سردار آزمان در دستان سویونوف آرام گرفت.

دقیقه ۵۱- طارمی با زیرکی تمام خود را در محوطه ازبکستان به زمین انداخت تا پنالتی بگیرد.

دقیقه ۶۶- کاشته ارسال ازبک‌ها را نیازمند با یک دست دفع کرد که توپ به تیرک دروازه خورد وو چیزی نمانده بود تا برای دومین بار توپ به تور دروازه ایران بچسبد.

دقیقه ۶۸- پاس استثنایی نورالله‌ی در موقعیت تک به تک در اختیار طارمی قرار گرفت اما ضربه کات دارش را سویونوف به بیرون فرستاد.

بهترین بازیکن:

سردار آزمون - با نفوذهای خوب و زدن یک گل، نقش مهمی در برد تیم ملی را داشت.

کد خبر 448724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.