‌پیروزی بایدن، حباب بورس آمریکا را بزرگ‌تر می‌کند

یک کارشناس تجارت بین‌الملل گفت: افزایش دریافت مالیات از بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی آمریکایی، ارزش سهام این شرکت‌ها در بورس را به کمتر از ارزش واقعی سهم آنها خواهد رساند و به همین دلیل حباب بورس آمریکا در دوران ریاست جمهوری احتمالی جوبایدن بزرگ‌تر خواهد شد.

ابراهیم ستاری نائینی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده و تأثیر پیروزی هر یک از نامزدها بر روند تبادلات تجاری در بستر نظام اقتصاد بین‌المللی اظهار کرد: پیروزی نامزد حزب دموکرات ایالات متحده در انتخابات ریاست جمهوری این کشور روند مثبت تبادلات در نظام اقتصادی آمریکا و بازار سرمایه این کشور را متوقف خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ارائه شده از سوی جو بایدن نشان می‌دهد، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور سیاست‌های انبساطی پول در آمریکا را افزایش خواهد داد، افزود: بی شک بانک مرکزی آمریکا به عنوان اصلی‌ترین مجری سیاست‌های پولی در ایالات متحده وظیفه دارد بر اساس برنامه اقتصادی جو بایدن در دوران ریاست جمهوری احتمالی وی عمل کند و اجرای سیاست‌های انبساطی در روند راهبردهای اقتصادی آمریکا، بخش قابل توجهی از اقتصاد این کشور را با تبعات منفی مواجه خواهد کرد.

این کارشناس تجارت بین‌الملل تصریح کرد: برنامه‌های حزب دموکرات ایالات متحده برای گسترش رفاه عمومی در میان نظام اجتماعی آمریکا نیاز به منابع قابل توجهی از پول و اعتبارات مالی دارد و بی‌شک حضور جو بایدن در کاخ سفید منجر به افزایش بی‌سابقه چاپ اسکناس برای تأمین اعتبار سیاست‌های حمایتی حزب دموکرات خواهد شد.

ستاری نائینی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین تبعات منفی افزایش میزان چاپ اسکناس در بانک مرکزی ایالات متحده، افزایش حباب بورس این کشور خواهد بود و افزایش مالیات بر درآمد شرکت‌های بخش خصوصی و دولتی نظام اقتصادی آمریکا که نامزد حزب دموکرات این کشور وعده آن را به مردم داده است، تنها به بدتر شدن شرایط اقتصادی در ایالات متحده منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تجربه مدیریت نظام اقتصادی در کشورهای سرمایه‌داری نشان داده که افزایش همزمان دریافت مالیات از شرکت‌ها و تحولات سیاسی، منجر به کاهش ارزش واقعی بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد، ادامه داد: افزایش دریافت مالیات از بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی شاخص و فعال در آمریکا، ارزش سهام این شرکت‌ها در بورس را به کمتر از ارزش واقعی سهم آنها خواهد رساند و به همین دلیل حباب بورس آمریکا در دوران ریاست جمهوری احتمالی جو بایدن بزرگ‌تر خواهد شد.

این کارشناس تجارت بین‌الملل با اشاره به قطع سیاست‌های حمایتی از زمان حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ به عنوان یک فعال اقتصادی خبره به محض حضور در کاخ سفید و برگزیده شدن در انتخابات ریاست جمهوری، بخش قابل توجهی از سیاست‌های حمایت اقتصادی از معیشت مردم را که از باراک اوباما به ارث برده بود، متوقف کرد و همین امر باعث شد تا حجم زیادی از اعتبارات دولت آمریکا صرف امور دیگر شود.

ستاری نائینی افزود: تأمین اعتبار پروژه‌های حمایتی و تسهیلاتی از معیشت مردم یکی از سخت‌ترین کارها در هر نظام اقتصادی است و تا پیش از حضور دونالد ترامپ در دولت آمریکا، یکی از مهم‌ترین معضلات دولت‌های آمریکایی، تأمین اعتبار این پروژه‌های جاری بود.

وی یادآور شد: با توجه به طرح‌های ارائه شده از سوی جو بایدن و حمایت قاطع حزب دموکرات آمریکا از برنامه توسعه تأمین اجتماعی در این کشور، افزایش میزان انتشار اسکناس در دولت احتمالی بایدن قطعی است و به همین دلیل تعداد زیادی از کارشناسان اقتصادی آمریکا نسبت به پیروزی بایدن در انتخابات آینده این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

کد خبر 448676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.