ساماندهی تبلیغات، رکن اصلی اصلاح سیمای شهری

یک کارشناس شهرسازی گفت: ساماندهی درست تبلیغات، منظر شهر یا نواحی شهر را از دید عابر پیاده بهتر جلوه می‌دهد و شلوغی و نابسامانی را نیز در جداره‌های شهری کاهش می‌دهد.

فرزاد مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساماندهی درست تبلیغات شهری با توجه به منافع دو نفر، مخاطب و فردی که حرفه‌اش را معرفی می‌کند، فیزیکی یا مجازی بودن تبلیغات و بسته به سطح نصب آن، منطقه‌ای یا فرا منطقه‌ای بودن مخاطب شهری، قابل تقسیم بندی است.

وی افزود: در صورتی که این تبلیغات ساماندهی نشود، موجب بی نظمی در سطح شهر خواهد شد و بر درب خانه‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌ها تبلیغاتی به صورت پراکنده نصب می‌شود.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: بهتر از شهرداری با اصناف وارد مذاکره شود و به صورت محلی مکانی را مختص به این کار قرار دهیم تا چنانچه صنفی نیاز به تبلیغ محصول خود داشت، به راحتی بتواند این کار را انجام دهد.

مؤمنی عنوان کرد: تابلوهای مربوط به مغازه‌های کوچک نیز در سطح شهر نیاز به ساماندهی دارد که در این خصوص شهرداری می‌تواند طرح‌هایی تحت عنوان پیرایش شهری انجام دهد.

وی تصریح کرد: شهرداری می‌تواند به مغازه داران پیشنهاد بدهد، پیشنهادی مبنی بر اینکه چنانچه نیاز است صنف و فعالیت شما بهتر دیده شود، محوری مشخص را در شهر در نظر گرفته و با بیلبوردهایی به صورت گردان، به صورت نقطه به نقطه آدرس دهی می‌کنیم.

این کارشناس شهرسازی این اقدام منظر را از دید عابر پیاده بهتر جلوه می‌دهد و هم شلوغی یا نابسامانی را در جداره‌های شهری کاهش می‌دهد، تاکید کرد: ساماندهی درست تبلیغات در سطح شهر و تعامل با اصناف، موجب شکل گیری مبلمان شهری و کاهش هزینه‌های شهری می‌شود.

مؤمنی گفت: ساماندهی تبلیغات می‌تواند محله محور باشد، بدین صورت که باکس‌های تبلیغاتی در ورودی محلات نصب شود تا سایر کسب و کارها نیز بتوانند محصولات خود را در سطح محلات معرفی کنند و شهروندان از خدمات ارائه شده استفاده کنند.

کد خبر 448612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.