طرح مدیریت سبز در شهرداری قم اجرا می‌شود

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از پایش سازمان‌های شهرداری قم بر مبنای شاخص‌های مدیریت سبز خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید عبدالله میر ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح مدیریت سبز در سازمان‌ها و مجموعه‌های وابسته شهرداری قم، اظهار کرد: در گام نخست سازمان آتش‌نشانی از این منظر مورد بررسی کارشناسان مدیریت پسماند و محیط زیست قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این طرح موجب فرهنگ‌سازی برای مدیریت بهتر انرژی و پسماند خواهد شد، افزود: در سازمان آتش‌نشانی نکات اصلاحی برای مدیریت بهتر با همکاری کارشناسان سازمان تدوین شد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه کارگروه مدیریت سبز باید در تمام سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های شهرداری قم ایجاد شود، ادامه داد: در قالب همین جلسات بسیاری موضوعات رصد شده و نواقص روشن می‌شود.

وی با بیان اینکه گام نخست در مدیریت سبز در حیطه پسماند کاهش تولید زباله است، افزود: در گام بعدی موضوعاتی مانند تفکیک و مدیریت پسماند ویژه اهمیت پیدا می‌کند.

میرابراهیمی با اشاره به ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه گفت: طبق این قانون تمام دستگاه‌ها وظیفه دارند برنامه‌های مدیریت سبز را در حیطه مسئولیت خود اجرایی کنند.

به گفته وی در مدیریت سبز موضوعاتی مانند مصرف انرژی، مصرف آب، مدیریت پسماند، مدیریت سوخت، وضعیت ساختمان و تجهیزات و اقدامات هر اداره در آموزش و فرهنگ سازی می‌تواند از شاخص‌های مهم باشد.

کد خبر 448589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.