تخریب ۲۲ ملک خطرزا با دستور دادستان نهاوند

شهردار نهاوند از تخریب ۲۲ ملک خطرزا با دستور دادستان خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد حسین‌پور اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون ۲۲ ملک خطرزا در شهر نهاوند که از سوی شهرداری شناسایی شده بودند با دستور دادستان تخریب شدند.

وی افزود: به استناد بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری در خصوص رفع خطر از بناهای مشرف به معابر عمومی، شهرداری وظیفه دارد که موضوع را به مالک ابلاغ نماید تا نسبت به رفع خطر اقدام کند.

شهردار نهاوند گفت: با توجه به اینکه شهرداری از اختیارات قانونی برای پلمب اینگونه اماکن برخوردار نیست با حمایت دادستان نسبت به رفع خطر اینگونه املاک در سطح شهر اقدام کرده است.

حسین‌پور افزود: ابتدا تذکرات لازم از سوی شهرداری به مالکین داده می‌شود چنانچه طی مدت قانونی اقدامی را برای رفع خطر نکنند شهرداری برابر با قانون ماده ۵۵ در این زمینه اقدام کرده و علاوه بر هزینه‌های انجام شده به اضافه ۱۵ درصد را از مالک مربوطه دریافت خواهد کرد.

وی افزود: در این راستا ۲۲ ساختمان متروکه و قدیمی به اضافه دو مکان دیگر که محل تجمع معتادان متجاهر بود تخریب و یا مسدود شد.

شهردار نهاوند گفت: سال گذشته نیز چندین ملک قدیمی خطرزا که ممکن بود با بارندگی تخریب شده و برای شهروندان و یا ساکنین همسایه ایجاد مشکل کند تخریب شد.

شهردار نهاوند افزود: وجود خانه‌های متروکه قدیمی و مخروبه به لحاظ فرهنگی، زیبایی شناختی و امنیت اجتماعی برای شهرها و شهروندان مشکلاتی را ایجاد می‌کند که لازم است با طی مراحل قانونی تعیین تکلیف و یا تخریب شوند.

منبع: فارس

کد خبر 448585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.