امدادرسانی به ۲۴۵ نفر گرفتار در حوادث جوی طی ۷۲ ساعت

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۲۴۵ نفر گرفتار در حوادث جوی آبگرفتگی و بارش برف طی ۷۲ ساعت گذشته در ١٠ شهر، روستا و سه محور کوهستانی ۶ استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی‌پور ضمن تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته در استان‌های متأثر از حوادث جوی و اقلیمی، اظهار کرد: طبق آخرین اخبار ارزیابی شده دریافتی از سوی گروه‌های امداد و نجات، حوادث یادشده مسافران را در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، زنجان، سمنان و کردستان با مشکلاتی همراه کرده بود.

وی ادامه داد: با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته ۳۲ نفر از هموطنان و مسافران متأثر از حوادث جوی و اقلیمی در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و بین شهری، مدارس، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ک، تصریح کرد: تخلیه آب از ۲۹ واحد منزل مسکونی، از دیگر اقدامات ۲۰ تیم (متشکل از ۶۴ نفر امدادگر و نجاتگر هلال احمر) در خدمات رسانی به هموطنان و مسافران در ۶ استان کشور بوده است.

ولی‌پور، تاکید کرد: با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر در ۷۲ ساعت گذشته ۹ دستگاه چادر امدادی، ۵۱ تخته پتو، ۲۷۰ قرص نان و ۱۰ کیلوگرم خرما در میان متاثرین از حوادث جوی (آبگرفتگی و بارش برف) توزیع شده است.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

ولی‌پور گفت: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

منبع: ایرنا

کد خبر 448550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.