ساماندهی شهرک‌های شهید رجایی و باهنر در مشهد

شهردار مشهد با اشاره به سیاست‌های مدیریت شهری برای ساماندهی مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شهر، گفت: ۱۲ پروژه بزرگ شهری در قالب شعار "یک حاشیه کمتر، صدها فرصت بیشتر" برای ساماندهی شهرک‌های شهید رجایی و باهنر با پیش‌بینی اعتباری بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمد رضا کلائی در حاشیه بازدید رئیس و اعضای فراکسیون محرومیت زدایی مجلس شورای اسلامی از حاشیه شهر و شهرک‌های شهید رجایی و باهنر که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری انجام شد، اظهار کرد: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مناطق پیرامونی شهر به ویژه دو شهرک شهید رجایی و باهنر ساکن هستند.

وی با بیان اینکه شهرک‌های شهید رجایی و باهنر به نوعی چشم حاشیه شهر مشهد بوده که بافت فرهنگی و جمعیتی گوناگونی در آن سکونت دارد، اظهار کرد: این دو شهرک پر جمعیت با مشکلات و محرومیت‌های زیادی از جمله ریز دانگی و فرسودگی بافت، کم بود فضای سبز، بن بست و کم عرض بودن معابر روبرو است.

شهردار مشهد تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های مدیریت شهری توازن بخشی میان مناطق کم برخوردار و برخوردار و حرکت به سوی عدالت در توزیع خدمات است، ساماندهی این دو شهرک محروم با شعار "یک حاشیه کمتر صدها فرصت بیشتر" با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، تولیت آستان قدس رضوی، استانداری، سپاه و همکاری سایر دستگاه‌ها رونمایی از ۸۵ پروژه کوچک و ۱۲ پروژه بزرگ شهری آغاز شده است.

وی ادامه داد: در چهارچوب این طرح برخی از معابر واقع در دو شهرک شهید رجایی و باهنر مانند پور سینا بازگشایی می‌شود، دو پارک ۷۰ هکتاری و یک پارک ۵ هکتاری نیز اجرا و ۶ هزار واحد مسکونی در این محدوده احداث خواهد شد.

کلائی با بیان اینکه در کنار اجرای بازوی چهارم و اتصال دو طرف خط راه آهن به یکدیگر این منطقه از بن بست خارج و خط ۴ مترو نیز حد فاصل این دو شهرک اجرا می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون عملیات اجرایی تعدادی از این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که در محدوده شهرک شهید باهنر با آن روبرو بودیم ورودی شهر از سمت جاده سرخس بود که به علت عرض کم و تردد خودورهای سنگین سالانه تلفات زیادی داشت، بر همین اساس پروژه تعریض و دو باند کردن بلوار رضوی به طول پنج کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان اجرا و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 448539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.