پیشرفت ۷۰ درصدی نیروگاه زباله‌سوز ساری

شهردار ساری گفت: پروژه بزرگ نیروگاه زباله سوز ساری که یکی از حیاتی ترین پروژه ها در مرکز استان بوده با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در یکسال اخیر برخوردار شده و مراحل اجرایی ساخت آن به عنوان مهم ترین پروژه شهرداری در مرکز مازندران تسریع و روند رو به رشد گرفته است.

به گزارش ایمنا، عباس رجبی با بیان اینکه حفظ منافع مردم و پیگیری خواسته‌ها و مطالبات بر حق آنها در اولویت فعالیت‌های شهرداری است، به بدهی یک‌هزار میلیاردی شهرداری به مردم و پیمانکاران اشاره و اظهار کرد: بیش از یک‌هزار میلیارد تومان بدهی از سال ۹۲ بر دوش شهرداری بود؛ اما از سال ۹۸ تا ۹۹ پرداخت نشده و باقی مانده است.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی به شهروندان همچنان اولویت نخست شهرداری است، تصریح کرد: می‌توانستیم با همین مبالغ پرداختی پروژه‌های جدید در شهر تعریف کنیم اما رفع گره‌های موجود در کار و امور مردم و نیز پرداخت بدهی‌های معطل مانده سال‌های پیش پیمانکاران مهم‌تر از دیگر فعالیت‌ها بوده است.

شهردار ساری افزود: بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد بدهی، بیش از ۲ هزار طلبکار، بدهی ۳۴۰ میلیارد تومانی به تأمین اجتماعی، ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی به مالیات و یکصد پروژه بدون انعقاد نمونه‌ای از مشکلات شهرداری ساری است.

رجبی با بیان اینکه بلاتکلیفی دو هزار نیروی انسانی که هیچ گونه قراردادی با شهرداری نداشتند بر مشکلات شهرداری مضاعف شد، خاطرنشان کرد: بنا بر تکلیف انسانی، وجدانی و بدون در نظر گرفتن مشکلات موجود این تعداد نیرو شناسایی و ساماندهی شدند.

وی تأمین اعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان طی یکسال گذشته از خزانه دولتی را از دستاوردهای مهم شهرداری دانست که با همکاری نمایندگان مردم در خانه ملت، استاندار مازندران و حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر ساری محقق شد.

شهردار ساری به پروژه بزرگ نیروگاه زباله سوز ساری که یکی از حیاتی ترین پروژه‌ها در مرکز استان بوده که تنها با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی اما به دلایل نامعلوم سال‌ها بدون تکلیف رها شده بود، اشاره کرد و گفت: این پروژه با ظرفیت ۴۵۰ تنی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی در یک سال اخیر برخوردار شده و مراحل اجرایی ساخت آن به عنوان مهم‌ترین پروژه شهرداری ساری در مرکز مازندران تسریع و روند رو به رشد گرفته است.

رجبی یادآور شد: با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر کل کشور، شهرداری ساری زمینی با مساحت چهار هکتار به مبلغ ۲.۵ میلیارد تومان خریداری و به مجموعه کارخانه زباله سوز اضافه کرد تا مشکل جمع آوری و شیرابه زباله منطقه رفع شود.

وی گفت: هفته گذشته اسناد اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی دولت به پروژه کارخانه زباله سوز تهیه و برای تکمیل به این پروژه تزریق می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 448524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.