مشارکت ۱۳ درصدی مودیان سمنانی در پرداخت عوارض

سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری سمنان گفت: مشارکت مودیان سمنانی در پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری بین ۱۰ تا ۱۳ درصد است و باید پرداخت عوارض به منظور ارتقای خدمات شهری در بین آحاد جامعه فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش ایمنا، روح الله سالار اظهار کرد: امسال عوارض نوسازی و عمران شهری با اختلاف اندکی نزدیک به عوارض تعیین شده در سال گذشته است و در نیمه نخست امسال تنها ۲ هزار و ۵۰۰ مودی شامل مالکان اراضی، ساختمان‌ها و مستحدثات در محدوده قانونی شهر سمنان عوارض نوسازی و عمران شهری را پرداخت کردند.

وی بیان کرد: سالانه ۶۰ تا ۷۰ هزار فیش دریافت عوارض نوسازی و عمران شهری برای مالکان اراضی، ساختمان‌ها و مستحدثات در محدوده قانونی شهر سمنان صادر می‌شود.

سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری سمنان افزود: هفت تا هشت درصد مودیان در پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری سمنان خوش‌حساب هستند و قانون نیز برای آنان ۱۰ درصد تخفیف خوش‌حسابی در نظر گرفته است.

سالار اظهار کرد: مودیانی که عوارض نوسازی و عمران شهری را پرداخت نکنند، طبق قانون مشمول ۹ درصد جریمه می‌شوند.

وی اضافه کرد: از مجموع ۷۰ هزار فیش عوارض نوسازی و عمران شهری صادر شده در شهر سمنان، سالانه بین ۱۵ تا ۲۰ هزار مودی نسبت به پرداخت عوارض اقدام می‌کنند.

سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری سمنان تصریح کرد: ۹۰ درصد فیش دریافت عوارض نوسازی و عمران شهری برای مالکان واحدهای مسکونی و بقیه برای مالکان اراضی و واحدهای تجاری است و بیشترین وصول عوارض نوسازی و عمران شهری در شهر سمنان مربوط به مالکان واحدهای مسکونی است.

سالار ادامه داد: عوارض نوسازی نقش بسیار مهمی در توسعه شهر دارد، شهروندان با پرداخت به موقع این عوارض می‌توانند شهرداری را در ساخت شهری توسعه‌یافته و شایسته کمک کنند.

وی اظهار کرد: فیش پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری سمنان سال گذشته اواخر شهریور توزیع شد و امسال با رفع مشکلات سخت افزاری حداکثر تا دو ماه آینده فیش پرداخت عوارض بین مودیان شهر سمنان توزیع خواهد شد.

سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری سمنان یادآور شد: عوارض برای اساس تعرفه امور اقتصاد و دارایی تعیین می‌شود و شاخص‌هایی مانند مساحت، موقعیت خانه، منطقه و ناحیه شهری در تعیین عوارض مؤثر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 448513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.