قزوین شایسته کسب عنوان شهر دوستدار کودک بود/ طرح‌ها به خوبی ارائه نشدند

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با مجموع اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری که در شهر شده توقع داشتیم قزوین نیز یکی از شهرهای نامزد کسب عنوان شهر دوستدار کودک باشد که در فرصتی که گذشت محقق نشد.

مهدیه‌سادات قافله‌باشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص اقدامات شهر قزوین برای رسیدن به عنوان شهر دوستدار کودک، اظهار کرد: پس از آنکه وزارت کشور به تمام شهرها تکلیف کرد که طرح‌های خود را برای شهر دوستدار کودک آماده، ارائه و اجرا کنند دبیرخانه شهر دوستدار کودک در قزوین تشکیل شد.

وی افزود: سه عضو بانوی شورا در این دبیرخانه حضور داشتند و اقدامات اولیه بسیار خوب پیش رفت اما به نظر می‌رسد هنگامی که باید نامزدهای نهایی شهر دوستدار کودک معرفی می‌شدند شهرداری قزوین در ارائه برنامه‌ها و مستندسازی ضعیف عمل کرد و نتوانست به خوبی اقدامات شده به لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری برای تحقق شهر دوستدار کودک را تبیین کند.

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه شهرداری قزوین در یکی از کارگروه‌های کنوانسیون حقوق کودک حضور دارد، تصریح کرد: در قزوین توسط دستگاه‌های مختلف برای مناسب‌سازی شهر برای کودکان اقدامات مناسبی شده است؛ افتتاح مرکز آموزش‌های شهروندی کودکان، کلنگ‌زنی پارک کودک در منطقه سه، رونمایی و معرفی اولین طرح مجموعه اختصاصی مادر و کودک در کاروانسرای تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه، تأسیس باشگاه کودکان و نوجوانان، افتتاح اتاق مادر و کودک و اتاق سلامت خانواده در بوستان ملی باراجین از اقدامات زیربنایی مدیریت شهری در این خصوص است که همگی در هفته ملی کودک اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های مجازی فرزندپروری، جشنواره شعر و داستان‌های کوتاه شهروندی، راه‌اندازی بخش قصه‌های کودکانه در سایت شهر دوستدار کودک قزوین و ترویج بازی‌های فکری و خانگی و فرهنگ تفکیک زباله برای کودکان از دیگر برنامه‌های شهرداری در هفته ملی کودک بوده است.

قافله‌باشی با اشاره به توجه مدیریت شهری قزوین به ارتقای سطح مهارت کودکان کار، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن و به درخواست شورا و با موافقت شهردار قزوین، چندی پیش یکی از فضاهای متعلق به شهرداری که قبل‌تر برای آموزش در حوزه پسماند از آن استفاده می‌شد انتخاب و ساختمان آن برای ایجاد خانه کودکان کار بهسازی شد.

وی تصریح کرد: ایجاد فضاهای مخصوص بازی کودکان در شهر نیز مورد توجه بوده و به‌طور مثال در پارک ۱۲ هزار مترمربعی ولایت فضاهای ویژه کودکان پیش‌بینی شده است

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: با مجموع این اقدامات توقع داشتیم قزوین نیز یکی از شهرهای نامزد کسب عنوان شهر دوستدار کودک باشد که در فرصتی که گذشت محقق نشد.

کد خبر 448512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.