تکمیل بخش شرقی میدان امام حسین (ع) تا ابتدای هفته جاری

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: بخش شرقی میدان امام حسین (ع) تا ابتدای هفته جاری تکمیل می‌شود.

محمد فیض در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نیمه شرقی میدان امام حسین (ع) تا ابتدای هفته آینده تکمیل شده و عملیات عمرانی آن پایان می‌یابد و برای بارگذاری ترافیک از سمت باغ گلدسته به سمت چهارباغ پایین آماده می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به ویژگی‌های مختلف پروژه میدان امام حسین (ع)، تصریح کرد: در این پروژه که هفت هزار و ۹۹۶ مترمربع وسعت دارد، سطح فضای سبز کل میدان یک هزار و ۲۰۰ مترمربع، حوض و آب نما ۲۹۰ مترمربع، پنج هزار و ۸۲۰ مترمربع سنگ‌فرش و ۶۸۶ مترمربع مسیر دوچرخه است.

وی اظهار کرد: ساختار پروژه از سه نوع سنگ اصلی شامل سنگ هتن‌آباد به ضخامت‌های هشت سانتی‌متر (۳۱۷۰ مترمربع)، سنگ تراورتن لیمویی آذرشهر ضخامت هشت سانتی‌متر (۱۷۰۰ مترمربع) و سنگ گرانیت قرمز (۲۰۰ مترمربع) است.

فیض گفت: برای کف‌سازی میدان امام حسین (ع) از سنگ هتن‌آباد و سنگ تراورتن آذر شهر در دورنگ لیمویی و یک قسمت جزئی سنگ گرانیت استفاده می‌شود.

وی از پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه ساماندهی میدان امام حسین (ع) خبر داد و گفت: عملیات زیرسازی میدان امام حسین (ع) به جز در بخش جنوبی به پایان رسیده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: دلایل طولانی شدن اجرای پروژه نوسانات قیمت مصالح، مباحث پیمانکاری و ترافیکی بوده زیرا فضای میدان به تدریج در اختیار پیمانکار قرار گرفته و هنوز در قسمت جنوبی آن بار ترافیکی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ قرارداد شهرداری با پیمانکار این طرح تا ۱۵ آبانماه سال جاری است، اما سعی می‌کنیم این طرح را زودتر به پایان رسانده و میدانی با سنگ‌فرش زیبا در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.

فیض با بیان اینکه پروژه ساماندهی میدان امام حسین (ع) در مسیر محور دولتخانه صفوی است، گفت: با اجرای این پروژه اتصال محور گردشگری از سمت جنوب به شمال شرق اصفهان انجام می‌شود.

کد خبر 448494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.