کنترل بازار منوط به الگوی کشت است

رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی‏ با بیان اینکه کارآمدی نظام اداری، نظارت بر توزیع نهاده‌ها، اجرای الگوی کشت، کرونا و پساکرونا و حفظ کاربری اراضی از برنامه‌های اساسی حراست وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: کنترل بازار به اجرای الگوی کشت برمی‌گردد که از موضوعات اساسی سال زراعی جدید است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، احمد طهمراسی با بیان اینکه در سال جدید در کنار برنامه‌های اساسی، پنج برنامه مهم کارآمدی نظام اداری، نظارت بر نهاده‌ها، اجرای الگوی کشت، کرونا و پساکرونا و حفظ کاربری اراضی در دستور کار داریم که برنامه‌ریزی ویژه برای اجرای آنها تدوین شده است.

وی ادامه داد: کنترل بازار به اجرای الگوی کشت برمی‌گردد که از موضوعات اساسی سال زراعی جدید است.

رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: کرونا و پساکرونا از موضوعات اساسی کشور است و به تبع آن وزارت جهاد کشاورزی هم برنامه‌هایی در این خصوص دارد و اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کنیم و پیش‌آگاهی‌های لازم را به مسؤولان ذیربط اعلام می‌کنیم و آسیب‌شناسی برای اقدامات مؤثر خواهیم داشت.

طهمراسی اضافه کرد: حفظ کاربری اراضی جزو دغدغه‌های ملی است و از مواردی است که مورد رصد ویژه حراست وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی درباره کارآمدی نظام اداری در حوزه حراست وزارت جهاد کشاورزی که جزو برنامه‌های اساسی این حوزه است، گفت: در این بخش بنا داریم موضوع کارآمدی را از نگاه مردم به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی مورد رصد، پایش و آسیب‌شناسی قرار دهیم.

رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: جلب اعتماد مردمی نسبت به کارگزاران خود در وزارت جهاد کشاورزی بسیار مهم است چراکه با توجه به محدودیت‌ها ممکن است نتوانیم توقعات مردمی را برآورده کنیم اما اینکه مردم این اعتماد را داشته باشند که با ابزارهای محدود توانستیم انجام وظایف خود را عادلانه، منصفانه و کارشناسانه انجام دهیم موضوع مهمی است که در رفتار عملکردی همکاران وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

ساختار حراست وزارت جهاد کشاورزی تخصصی است

طهمراسی با بیان اینکه ساختار تشکیلاتی مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی وقتی مورد رؤیت قرار گیرد مینیاتوری از شرح وظایف وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: به عنوان نمونه در ساختار تشکیلاتی حراست وزارت جهاد کشاورزی همانقدر که به شیلات بها داده می‌شود به همان اندازه هم کارشناس شیلات دارد.

وی ادامه داد: در مجموعه کاری خود چند متخصص با درجه phd داریم که در حوزه زراعت و اصلاح نباتات فعالیت دارند و در بخش حقوقی از ظرفیت‌های خوب مجموعه وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه نگاه حراست به موضوعات باید نگاه کارشناسی باشد و این نگاه از بستر نیروهای کارشناس به وجود می‌آید، افزود: توقع ما از استان‌ها این است از نیروهای کارشناس و متخصص بخش استفاده شود.

طهمراسی خاطرنشان کرد: وظیفه حراست در زمان بحران، پیش‌آگاهی است و پیش‌آگاهی دقیق و به موقع بدون آسیب‌شناسی و شناخت آسیب‌ها میسر نیست و مدل پیش‌آگاهی در حوزه حراست جدی‌تر از سایر پیش‌آگاهی‌ها است چراکه معتقدیم پیش‌آگاهی مطلوب باید قبل از وقوع یک اتفاق باشد و زمان لازم را برای اصلاح امور یا اقدام مؤثر مدیر فراهم کند.

وی اظهار کرد: پیش‌آگاهی به موقع باید از دل آسیب‌شناسی فرآیندها بیرون بیاید و در موضوعات مختلف فرآیندها را ترسیم می‌کنیم، اگر به موقع اتفاقی رخ نداده است به عنوان پیش‌آگاهی اعلام می‌کنیم که باید آن اتفاق صورت می‌گرفت اما انجام نشد.

صیانت از باارزش‌ترین دارایی‌های نظام وظیفه حراست است

رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی درباره سیاست‌های جدید حراست گفت: راهبردها و سیاست‌های مجموعه حراست وزارت جهاد کشاورزی منبعث از سیاست‌های تبیین شده سازمان حراست کل کشور است و در ذیل آن سیاست‌ها، برنامه‌های اختصاصی است که در وزارت جهاد کشاورزی شکل خواهد گرفت.

طهمراسی با بیان اینکه اگر بخواهیم در حوزه "عملکردی و رفتاری" حراست تقسیم‌بندی داشته باشیم، در بخش رفتاری اقدامات در بخش حراست مبتنی بر سه اصل "شرع، اخلاق و قانون" است و محورهایی است که در حوزه حراست به شکل ویژه در رفتارهای ما باید ظهور و بروز داشته باشد.

وی ادامه داد: در حوزه عملکردی وظیفه حراست صیانت از با ارزش‌ترین دارایی‌های نظام شامل دستاوردها و فرآیندها، نیروی انسانی و اجزا و ارکان ابزاری که در اختیار مدیریت کشور برای امور است، می‌باشد.

رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه برای صیانت از دارایی‌های نظام باید اشرافیت لازم را داشته باشیم که این نوع اشرافیت در حراست وزارت جهاد کشاورزی بیشتر به محتواها پرداخته می‌شود، ادامه داد: اگر بخواهیم از کیان مجموعه‌ای حفاظت کنیم نمی‌توانیم اشرافیت سطحی از مسائل داشته باشیم.

طهمراسی اظهار کرد: در حراست وزارت جهاد کشاورزی ورود به محتویات موضوعات و کارهای کارشناسی مطلق، کارهای کارشناسی در جزئی‌ترین اجزا و ارکانی است که باید برای انجام امورات صیانتی باید به آن تکیه کرد.

بازدید از پروژه‌های شاخص کشاورزی مازندران

وی در خصوص یافته‌های خود در بازدید از فعالیت‌های بخش کشاورزی استان مازندران از جمله پایانه صادراتی محصولات کشاورزی گفت: این طرح‌ها فراتر از موضوعات استانی بود چراکه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی جدا از سرمایه‌گذاری که صورت گرفت می‌تواند پیش‌ران بسیاری از مدیریت‌ها شامل مدیریت بهبود کیفیت محصولات در مزرعه، ایجاد بازارهای مطمئن و ارتباط منطقی در حوزه بین‌المللی باشد.

رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مجتمع پرورش ماهیان خاویاری تصریح کرد: ایجاد زنجیره کامل در خاویار وجود دارد و اگر در دنیا هیچ شناختی از ایران وجود نداشته باشد اما حداقل در هر کجای دنیا برویم خاویار ایران یک کلمه شناخته شده است که سرمایه‌گذاری خوبی در مازندران صورت گرفته و به درستی مدیریت شده است.

طهمراسی با بیان اینکه مرغ لاین بابل‌کنار جزو افتخارات بین‌المللی است که در استان مازندران وجود دارد، ادامه داد: یکی از طرح‌هایی که همه اجزا و ارکان نظام بر روی آن کار می‌کنند مرغ لاین است که امیدواریم هرچه زودتر قدم‌های بعدی در حوزه زیرساخت بین‌المللی برداشته شود.

وی در این سفر، ضمن تقدیر از راه‌اندازی اتاق اطلاع‌رسانی در جهاد کشاورزی مازندران و ابتکار نو و جدید در بخش کشاورزی گفت: امروزه اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی امور برای افکار عمومی جامعه به عنوان یک اصل و ضرورت پذیرفته شده است و راه‌اندازی اتاق خبر و مصاحبه در بخش کشاورزی مازندران فرصت خوبی است تا مدیران این بخش در صف اطلاع‌رسانی به مردم قرار گیرند و اعتقادم بر این است پنهان‌کاری در کارها هیچ معنایی ندارد و در همه حوزه‌ها باید شفاف‌سازی صورت گیرد.

کد خبر 448491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.