افزایش محدودیت‌های کرونایی در اسپانیا

شهردار کوزلادا، شهری در کشور اسپانیا، از مقامات رسمی مادرید خواسته است مردم این شهر را نیز مشمول اقدامات سختگیرانه جدید خود برای مهار ویروس کرونا کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار کوزلادا در یک کنفرانس مطبوعاتی از دولت خودمختار مادرید خواست اقدامات سختگیرانه ضدپاندمی خود را در این شهر نیز گسترش دهد تا از وقوع موج احتمالی سوم شیوع بیماری کووید -۱۹، خودداری به عمل آید. این اقدام در پی اعلام نارضایتی‌های سران هفت کلانشهر در جنوب و شرق پایتخت اسپانیا در واکنش به کم‌کاری مقامات مادرید برای حمایت شهرهای اطراف در دوران کرونا صورت گرفت. پیش از این، وزیر بهداشت و سلامت اسپانیا از مقامات ارشد مادرید خواسته بودند استراتژی‌های خود برای مهار ویروس کرونا را در سایر شهرهای اطراف خود نیز اعمال کند که متأسفانه دولت مادرید به این پیشنهاد بی‌توجهی کرد و همین امر خشم مقامات رسمی سایر کلانشهرهای اسپانیا را برانگیخت.

کوزلادا شهری با جمعیت حدود ۸۲ هزار نفر است که در شرق مادرید قرار دارد و با بنادر مختلف خود، به عنوان مرکز مهمی برای داد و ستد کالا در کشور اسپانیا به شمار می‌رود. بر اساس آمار ارائه شده از سوی مقامات مسئول، به ازای هر صد هزار جمعیت در این شهر، بیش از ۵۰۰ نفر به ویروس کرونا آلوده می‌شوند که البته نرخ شیوع بیماری در مناطق مختلف، متفاوت است. مثلاً در محله Ciudad به ازای هر صد هزار جمعیت تنها ۷۰ نفر و در منطقه Valleaguado تعداد هزار نفر به کرونا ویروس جدید مبتلا می‌شوند. همین تفاوت شیوع بیماری کووید -۱۹ در مناطق مختلف شهر، مقامات محلی کوزلادا را به طلب حمایت از سوی شهردار مادرید برای گسترش اقدامات سختگیرانه خود به این شهر سوق داد.

اگرچه بر اساس دستورالعمل‌های شورای بین سرزمینی سیستم بهداشت ملی اسپانیا، تنها شهرهایی با جمعیت بیش از صد هزار نفر باید مشمول قرنطینه‌های سفت و سخت برای مهار ویروس کرونا شوند، با این حال، تراکم بالای جمعیت در کوزلادا ضرورت اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در آن را در نظر شهردار اجباری کرد. از سوی دیگر، ارتباط مداوم کوزلادا با مادرید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که مردم برای برآورده کردن بسیاری از نیازهای خود، روزانه بین این دو شهر در تردد هستند.

کد خبر 448487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.