آمار ابتلا به کرونا در میان کودکان کار تهران

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه ۲۰۰ مورد تست کرونا از کودکان کار و خیابان تهران گرفته شده است، گفت: خوشبختانه نتیجه تست همه این کودکان منفی بوده است.

به گزارش ایمنا، سید مالک حسینی مدیرکل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در این باره اظهار کرد: از روز شنبه هفته آینده سه هزار بسته لوازم‌التحریر بین کودکان کار در مراکز پرتو توزیع می‌شود همچنین تجلیل از فعالان حوزه کودک طی هفته آینده انجام خواهد گرفت و سامانه جذب داوطلبانه ارائه خدمات برای کودکان کار نیز رونمایی می‌شود.

وی از افتتاح رسمی مرکز مهارت‌آموزی به کودکان کار ۱۵ تا ۱۷ سال در منطقه ۱۱ تهران خبر داد و گفت: در صورتی که این کودکان مهارت‌های لازم را فراگیرند، از چرخه کار کودک خارج و می‌توانند فعالیت‌هایی را انجام دهند.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره آمار کودکان کار تهران گفت: شهرداری مرجع تعیین‌کننده آمار کودکان کار و در معرض آسیب نیست، البته اگر آماری در این زمینه نیز به دستمان برسد به مراجع تعیین‌کننده ارسال می‌کنیم تا اقدامات لازم جهت کمک به آنها اتخاذ شود همچنین کودکان کار شامل کودکان خیابان، کودکان زباله‌گرد هستند که تلاش می‌کنیم با همکاری سازمان‌های مردم نهاد اقدامات مناسبی جهت حمایت از آنها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه تهران محل مناسبی برای کودکان نیست، گفت: کودکان نسبت به سایر اقشار جامعه کمتر دارای تریبون برای بیان دیدگاه و خواسته‌هایشان بودند و مشارکت کودکان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی برای آنها چندان استفاده نمی‌شود.

حسینی گفت: به طور کلی می‌توان بیان کرد که تهران شهری دوست‌داشتنی برای کودکان نیست. در حوزه زنان نیز شرایط هر چند بهتر از کودکان است، اما هنوز باید اقدامات موثرتری صورت گیرد.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه تعداد از کودکان کار تست کرونا برای آنها انجام گرفته است، گفت: ابتدای شیوع ویروس کرونا ویروس کووید ۱۹ چندان شناخته شده نبود و همه تصور می‌کردند که کودکان درگیر این بیماری نمی‌شوند، اما پس از مدتی مشخص شد که حتی کودکان هم از کرونا مصون نیستند و حتی جان خود را به دلیل این بیماری ممکن است از دست بدهند.

وی با بیان اینکه ابتدای شیوع ویروس کرونا زیرساختی جهت اخذ تست کرونا از کودکان کار نداشتیم، گفت: یکی از پیمانکاران همکار با شهرداری تهران پیشنهاد ما را جهت بررسی کرونا و انجام تست در کودکان کار پذیرفت و با همکاری تعدادی مرکز آزمایشگاهی تاکنون ۲۰۰ تست از کودکان کار تهران گرفته شده و این روند ادامه خواهد داشت.

حسینی خاطرنشان کرد: از ۲۰۰ تست انجام گرفته تا به امروز از کودکان کار، هیچ‌یک مبتلا به کرونا نبوده و تست آنها مثبت نبوده است.

منبع: فارس

کد خبر 448482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.