شبکه تلویزیونی خانه ملت راه‌اندازی می‌شود؟

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح پخش مذاکرات مجلس، صداوسیما موظف می‌شود حداکثر تا سه ماه پس از تصویب این قانون با تأسیس شبکه تلویزیونی خانه ملت، مذاکرات علنی مجلس را به صورت مستقیم پخش کند. در متن این طرح همچنین پخش جلسات رسمی کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه مجلس پیش‌بینی شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد طرح پخش مذاکرات مجلس از سیمای جمهوری اسلامی اظهار کرد: از ابتدای تشکیل مجلس یازدهم، مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی از طریق رادیو پخش می‌شد و با توجه به تجهیزات و امکانات سایبری و همچنین توسعه شبکه‌های تلویزیونی در کشور، این امکان وجود دارد که علاوه بر پخش مذاکرات مجلس از رادیو به واسطه همکاری صدا و سیما با مجلس، جلسات صحن علنی به صورت زنده از تلویزیون هم پخش شود.

وی افزود: پخش مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی از رسانه ملی باعث می‌شود مردم بیشتر در جریان فعالیت‌های نمایندگان خود قرار بگیرند و همچنین در راستای شفافیت اقدامات مجلس تلقی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این طرح مضاف بر اینکه می‌تواند افکار عمومی را با فعالیت‌های قوه مقننه آشنا کند، باعث می‌شود انسجام و نظم در صحن علنی و فعالیت نمایندگان افزایش یابد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در این طرح صداوسیما موظف می‌شود حداکثر تا سه ماه پس از تصویب این قانون با تأسیس شبکه تلویزیونی خانه ملت، مذاکرات علنی مجلس را به صورت مستقیم پخش کند. در متن این طرح همچنین پخش جلسات رسمی کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه مجلس پیش‌بینی شده است.

کد خبر 448471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.