عمل وقف انسانیت را یادآوری و فقر را ریشه کن می‌کند

شهردار بندرعباس عنوان کرد: عمل وقف ریشه در تعالیم مذهبی دارد و به ما می‌آموزد که انسانیت را در قبال دیگران فراموش نکرده و به یاد انسان‌های کم توان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس امینی زاده در نشست با مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان که با حضور مدیران و معاونین شهرداری برگزار شد، تصریح کرد: یکی از بهترین فرهنگ‌هایی که در شهر بندرعباس میان مردم وجود دارد فرهنگ بخشش و وقف است که به زیبایی در میان خیرین در بدترین شرایط نیز انجام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: خیرین با توجه به نیاز و پیش بینی‌هایی که دارند این عمل خداپسندانه را انجام می‌دهند همانطور که در گذشته غالب موقوفات مربوط به ساخت حسینیه‌ها و مساجد می‌شد اما امروز نیازهای دیگری نیز وجود دارد که خیرین در تمامی بخش‌ها حضوری فعال دارند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود یادآور شد: مثلاً امروز با توجه به وضعیت اجتماعی و بهداشتی درمانی می‌طلبد که موقوفات در جهت نیازهای عمومی روز مردم ساماندهی و پیش بینی شود.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه امروزه مهمترین نیازهای ما نیاز اجتماعی است گفت: در حوزه اجتماعی چند بخش نیاز به همراهی و همکاری شدید خیرین و مسئولان وجود دارد مانند مسکن و اشتغال جوانان که به یکی از بزرگترین چالش‌های جامعه بدل شده است.

امینی زاده اضافه کرد: در حوزه فرهنگی نیز باید کار بیشتری انجام شود و در همین زمان است که تلاش‌های خیرین همانطور که تاکنون توانسته راهگشا باشد باید ادامه دار باشد.

وی در پایان ضمن تشکر از تمامی خیرین عنوان کرد: باید دست خیرین را بوسید که در این بخش تلاش می‌کنند وقف می‌کنند بخصوص اداره کل اوقاف وامور خیریه و افرادی که این وظیفه الهی را انجام و آن را انجام می‌دهند.

کد خبر 448452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.