پس لرزه های توهین به روحانی از تریبون مجلس

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

اظهارات ظریف درباره FATF حکایت از فرافکنی دولت دارد

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به اظهار نظر اخیر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، مبنی بر اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت‌های اخیر بویژه در حوزه نرخ ارز عدم تصویب پالرمو و CFT بوده، گفت: جناب آقای ظریف در هنگام بحث بر سر الحاق ایران به دو کنوانسیون پالرمو و CFT به همراه وزرای اقتصاد و دارایی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور، رئیس بانک مرکزی در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشتند و نکته قابل توجه این جلسات این بود که هیچیک از آنها در برابر بسیاری از سوالات و ابهاماتی که اعضای مجمع مطرح کردند، هیچ پاسخی نداشتند و همان جا برای اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خالی بودن دست آنها برای اینکه اگر ما به پالرمو و CFT بپیوندیم مشکلی از مناسباتی مالی ما برطرف نخواهد شد، روشن شد.

وی افزود: علاوه بر این در همان جلسه ایرادی گرفته شد مبنی بر اینکه الحاق ایران به این دو کنوانسیون نه تنها مشکلی از مناسبات مالی کشور حل نمی‌کند بلکه مشکلات مضاعفی نیز ایجاد خواهد کرد که این دوستان در این مورد نیز هیچ‌گونه پاسخ مشخصی نداشتند. بنابراین به اعتقاد بنده اظهارات اخیر آقای ظریف حکایت از آن دارد که مسئولان دولتی به جای آنکه خیلی شفاف به مردم اعلام کنند که مشکل اقتصاد کشور ناشی از رهاشدگی تولید داخلی و ضعف مدیریت دولتی در حوزه دولت بوده، بار دیگر سیاست فرافکنی را در پیش گرفته‌اند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در شرایط فعلی ۸۰ درصد اقتصاد کشور داخلی و تنها ۲۰ درصد اقتصاد مرتبط با خارج است که طبعاً مسئله برجام و FATF هم در چارچوب همین ۲۰ درصد قرار می‌گیرد. بنابراین سوال جدی که مطرح می‌شود این است که چرا مسئولان دولتی تمرکز خود را بر روی بخش داخلی اقتصاد که ۸۰ درصد اقتصاد کشور را شامل می‌شود، معطوف نمی‌کنند و چرا مشوق‌های لازم برای رونق تولید داده نمی‌شود و موانع تولید از سر راه تولیدکننده برداشته نمی‌شود.

پس لرزه‌های توهین به روحانی از تریبون مجلس

رحمت الله فیروزی پوربادی، درباره به کار بردن ادبیات نامناسب از سوی برخی از نمایندگان نسبت به مسئولان اجرایی، بیان کرد: توهین به مسئولان اجرایی و به کار بردن القاب نامناسب درباره آنان در قالب مطرح کردن انتقادات کار غیر اخلاقی و ناپسندی است، اگر از روند اجرای مسئولیت افراد انتقادی داریم و یا مشکلی وجود دارد باید به شیوه صحیح مطرح شده تا در نهایت به اصلاح امور منجر شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه اظهار کرد: انتقاد باید سازنده باشد و هر حرفی باید با مستندات مطرح شود. توهین به افراد هم از نظر شرعی و هم از نظر اخلاقی غیر قابل قبول است. دور از شخصیت نمایندگان و مسئولان هست که با ادبیات نامناسب یکدیگر را خطاب قرار دهند.

نماینده مردم نطنز در مجلس تصریح کرد: باید با جهل مبارزه شود نه با فرد جاهل. اگر اشکالی وجود دارد باید آن را مطرح کرده و به دنبال راه حل برای آن بگردیم‌. اینکه ما فرد مسئول را تخریب کنیم و همه تقصیرها را به گردن او بیندازیم اشتباه است.

فیروزی در پایان تاکید کرد: هر انتقاد و نقدی باید در چارچوب اخلاق مطرح شده تا نتیجه بخش باشد. تخریب یکدیگر و توهین تنها باعث سوء استفاده دشمنان شده و مشکلی را حل نخواهد کرد

رادار قدیر نقش مهمی در قدرت دفاعی و تهاجمی ایران داشته است

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در حاشیه مراسم الحاق سامانه راداری قدیر به سامانه‌های راداری شبکه پدافند هوایی کشور که در استان یزد انجام شد، ضمن قدردانی از نیروهای فنی و عملیاتی هوافضای سپاه، اظهار کرد: سردار حاجی‌زاده با روحیه جهادی منشأ برکات زیادی در بخش پدافند هوایی و راداری کشور است.

وی افزود: بابت رهبری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و وجود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقش مهمی در اقتدار همه جانبه ایران ایفا کرده و می‌کنند، خدا را شکر می‌کنیم.

فرمانده کل ارتش و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در ادامه با اشاره به اهمیت دستاوردهای نظامی کشور، گفت: با راه‌اندازی چنین رادارهایی، قدرت کشف و تسلط پدافند هوایی بر همه بخش‌های آسمان ایران اسلامی افزایش پیدا کرده است.

امیرموسوی در ادامه با بیان این‌که حدود ۲۰ سال پیش بسیاری از سیستم‌های راداری ایران به خاطر نداشتن یک قطعه از کار می‌افتادند، تصریح کرد: امروز جوانان نخبه و ولایت‌مدار ایرانی توانایی ساخت رادارهای پیشرفته را دارند که جای شکر و سپاسگزاری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این سامانه پدافندی نقش مهمی در قدرت دفاعی و تهاجمی ایران اسلامی و کسب دستاوردهای بزرگ در این حوزه ایفا کرده است.

اظهار نظرها در مورد منبع انتشار بوی نامطبوع جنوب تهران کارشناسی نیست

سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار، ضمن قدردانی از اقدامات زیست محیطی صورت گرفته در شهرداری تهران گفت: معتقدم محیط زیست مقوله‌ای است که باید قلباً به آن اعتقاد داشت و در مسیر بهبود و حفظ محیط زیست حرکت کرد.

وی با بیان اینکه تهران به عنوان ام‌القری جهان اسلام، بیشترین مشکلاتش ریشه در مسائل زیست محیطی دارد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که در موضوعات زیست محیطی ورود کرده و همکاری لازم را در این زمینه با مجموعه مدیریت شهری تهران داشته باشد.

رئیس کمیسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست در رسیدگی به موضوعات و مشکلات زیست محیطی کشور، تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بیشتر شبیه یک سازمان تشریفاتی است که بعضاً کوچک‌ترین وظایف خود را به عنوان نهاد بالادستی در قبال موضوعات محیط زیستی فراموش کرده است.

رفیعی در پاسخ به پیشنهاد اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مبنی بر تفویض وظایف تصدی‌گری سازمان حفاظت محیط زیست به شهرداری‌های کلان‌شهرها تأکید کرد: به عنوان رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اعتقاد دارم وظایف تصدی‌گری سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند به شهرداری‌ها واگذار شود و حتماً این موضوع را در مجلس پیگیری خواهم کرد.

مردم درباره کشت و صنعت مغان انتظار اجرای عدالت دارند

علی نیکزاد عصر امروز، ۱۵ مهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات اخیر دستگاه قضایی جوانه‌ی امید در دل مردم کاشته است، هیات داوری باید با بررسی دقیق و ریزبینانه نسبت به تحقق عدالت اقدام کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده در طول این چند ماه به طور مسکوت اما جدی از مراجع مختلفی همچون قوه قضائیه، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات مسئله را پیگیری کرده و با کارشناسی وارد موضوع شده‌ام؛ نظر اکثر مراجع و کارشناسان حاکی از آن است که این واگذاری دارای ایرادات اساسی و جدی است.

وی در ادامه افزود: کشت و صنعت مغان قطب کشاورزی ایران و موضوع واگذاری آن تبدیل به مطالبه‌ی ملی شده است که مراجع و مسئولان امر باید با توجه به این مسئله نسبت به تصمیم‌گیری جدی و محکم اقدام کنند.

نیکزاد بیان کرد: دیگر موضوع مهمی که باید مراجع تصمیم‌گیر در نظر داشته باشند، الحاق پیوست‌های امنیتی، کشاورزی و اجتماعی است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: منظور ما از پیوست کشاورزی، به‌طور مثال این است که کشت محصولات اساسی در این مجموعه طبق نظر کارشناسان باید همواره صورت گیرد و یا در پیوست اجتماعی بحث اشتغال نیروها و… دیده شود.

کد خبر 448450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.