ضرورت افزایش سهم فردیس از بودجه ملی

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس با تشریح مشکلات عدیده این شهر از نماینده مردم البرز در مجلس در خصوص رفع این مشکلات درخواست مساعدت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی قاسمی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر فردیس که عصر سه شنبه با حضور نماینده مجلس برگزار شد، به عدم استقرار دستگاه‌های دولتی در شهر فردیس از جمله اداره راه و شهرسازی و عدم استقلال اداره آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: وجود مدارس چند شیفته و کلاس‌های پرتراکم از جمله مشکلات مدارس فردیس است.

وی با بیان اینکه بودجه تملک و دارایی در فردیس ضعیف است؛ افزود: عدم تخصیص بودجه کشوری در فردیس از جمله مشکلات این شهر است. بیشتر ادارات استیجاری هستند و هزینه اجاره اغلب آنها توسط شهرداری فردیس پرداخت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر فردیس با بیان اینکه خط انتقال لوله آب شرب شهرستان فردیس سال هاست به انجام نرسیده است؛ اضافه کرد: تصفیه خانه فاضلاب که از نیازهای اصلی این شهر محسوب می‌شود، با وجود اعتبارات لازم، به دلیل عدم تخصیص زمین از سوی اداره راه و شهرسازی که در فردیس مستقر نیست؛ همچنان انجام نشده است. تصفیه خانه شهرک صنعتی سیمین دشت علیرغم نیاز به جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، از ۱۰ سال گذشته تا کنون معوق مانده و نیاز به پیگیری از سوی نهادهای بالادستی دارد.

وی با اشاره به تک محوری بودن شهر فردیس، بر لزوم توسعه مسیرهای دسترسی به ویژه در مواقع بحران تاکید کرد و افزود: به منظور افزایش مسیرهای دسترسی شهر فردیس، پروژه همت جنوبی تعریف شده که با گذر از اتوبان و رودخانه به فردیس می‌رسد. این پروژه که به صورت کمربندی از جاده کشتارگاه به بلوار بیات متصل شده و فردیس را دور می‌زند، در بخش شهر فردیس در حال اجراست و در خارج از آن نیاز به همکاری ویژه اداره کل راه و شهرسازی دارد که از نماینده مردم در مجلس تقاضا داریم در پیگیری برای اجرای این پروژه مساعدت کند.

قاسمی بیمارستان فردیس را از جمله نیازهای اصلی شهروندان فردیس ذکر کرد و یادآور شد: بیش از یک دهه است که ساختمان فیزیکی بیمارستان هنوز تکمیل نشده و مردم شهرستان ۶۱۰ هزارنفری فردیس از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی محرومند.

وی همچنین از ادامه خط مترو و اجرای خطوط بی آر تی از جمله برنامه‌های مورد نیاز به پیگیری در شهر فردیس نام برد و از نماینده مردم البرز در مجلس خواست تا پیگیری نیازهای مردم فردیس و تأمین زیرساخت‌های لازم در شهر محروم فردیس را مورد توجه قرار دهد.

کد خبر 448425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.