۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
نفس راحت خیابان‌های شهر

دود و بوق و هیاهو، نفس خیابان‌های شهر را گرفته و دیگر رمقی باقی نگذاشته است. خونی تازه باید تا رگ‌های فسرده شهر را جانی دوباره ببخشد و شهر را از این رخوت و کندی برهاند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ترافیک این روزها به بلای همه‌گیری تبدیل شده است که مانند ویروس، شهر به شهر پیش می‌رود و همه بخش‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. شهرها همه درگیر این مشکل هستند، کوچک و بزرگ هم ندارد. گلپایگان از شهرهای شمالی استان اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست و مردم و مسئولان آن با بحران ترافیک دست به گریبان هستند؛ اما چندی است اجرای نخستین پروژه سرمایه‌گذاری این شهر با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده که قرار است بخشی از مشکلات ترافیکی شهر رفع کند.

کاهش معضلات ترافیکی شهر

پیمان شکرزاده شهردار گلپایگان در این رابطه می‌گوید: پروژه احداث پارکینگ طبقاتی بازار شهر گلپایگان پس از شش ماه کار مطالعاتی سرانجام ۹ اردیبهشت امسال در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع و با زیربنای شش هزار و ۸۰۰ مترمربع در چهار طبقه کلنگ زنی شد و تلاش می‌کنیم تا به مناسبت روز شوراها در سال ۱۴۰۰ افتتاح و تحویل شهروندان گلپایگانی شود.

وی تصریح می‌کند: با توجه به بار ترافیکی خیابان‌های اصلی شهر، احداث پارکینگ طبقاتی در گلپایگان نیاز بود و طرح آن در مصوبات شورای شهر تصویب شد و در دستور کار شهرداری قرار گرفت؛ تمام پروژه‌هایی که سال گذشته در خیابان امام (ره) اجرایی می‌شد به این پروژه مربوط بود و با محوریت آن اجرا شد.

سنگ‌اندازی نکنند!

احمد ربیعی، سرمایه‌گذار پروژه پارکینگ طبقاتی بازار گلپایگان می‌گوید: این پروژه از لحاظ مراحل اجرایی به سه قسمت تقسیم شد که قسمت نخست در دو کد ارتفاعی انجام می‌شود که کد ارتفاعی پایین‌تر ۲.۵ متر مختص بتن‌ریزی است و پارت‌های دیگر به ترتیب تا سه هفته انجام خواهد شد.

وی می‌افزاید: این پروژه در زیربنای یک هزار و ۷۰۰ مترمربع اجرا می‌شود؛ تقریباً یک هزار و ۲۰۰ مترمربع از بخشی که در حال بتن‌ریزی است قالب بندی و آرماتوربندی و آماده اجرا شده است و مراحل بعدی کار پس از آزادسازی انجام می‌شود.

سرمایه گذار پروژه پارکینگ طبقاتی بازار گلپایگان ادامه می‌دهد: اکنون تعداد پارکینگ‌ها ۲۲۰ عدد است که پس از تملک زمین حدود ۵۰ پارکینگ دیگر نیز اضافه می‌شود و به این ترتیب بار ترافیکی خیابان‌های آیت‌الله سعیدی و امام‌ خمینی (ره) کاهش می‌یابد.

ربیعی می‌افزاید: طبقه همکف این پارکینگ طبقاتی بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ متر کاربری تجاری دارد که تقریباً شامل ۴۸ مغازه می‌شود.

وی خاطرنشان می‌کند: سال ۹۸ برای احداث پروژه اعتبار ۱۲ میلیارد تومان برآورد شد، اما با توجه به گران شدن مصالح ساختمانی اتمام طرح بیش از ۲۲ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت.

سرمایه‌گذار پروژه پارکینگ طبقاتی بازار گلپایگان با بیان اینکه پس از بتن‌ریزی سقف اول امکان واگذاری و پیش فروش برای متقاضیان فراهم می‌شود، تأکید می‌کند: پروژه پارکینگ طبقاتی بازار گلپایگان نخستین پروژه سرمایه‌گذاری شهر است که سبب کاهش بار ترافیکی شهر می‌شود.

ربیعی می‌افزاید: مسئولان برخی دستگاه‌ها موانع را از سر راه بردارند و اگر کمکی نمی‌کنند حداقل سنگ اندازی نکنند، البته فرمانداری و شهرداری و شورای شهر در روند اجرای پروژه همکاری دارند.

فرش قرمز مدیریت شهری برای سرمایه‌گذاران

حسین زاهدی، رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان با بیان اینکه پروژه پارکینگ طبقاتی بازار گلپایگان نخستین پروژه سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی در این شهر است، اظهار می‌کند: یکی از برنامه‌های اصلی شورای شهر فراهم کردن زمینه برای حضور سرمایه‌گذران است؛ لذا در این زمینه بیش از ۴۴ پروژه سرمایه‌گذاری آماده شده است.

وی تأکید می‌کند: در زمینه مشارکت با سرمایه‌گذار، شهرداری به عنوان آورده، زمین را در اختیار سرمایه‌گذار می‌گذارد، البته زمین طبق نظریه کارشناسی دادگستری قیمت‌گذاری شده است و سرمایه‌گذار در ساخت مطابق با آن کار می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان خاطرنشان می‌کند: انتظار داریم تمام دستگاه‌ها و شهروندان همراهی کنند تا سرمایه‌گذاران با حضور در شهر پروژه‌های مهم را اجرا کنند، چون شرایط اقتصادی دستگاه‌های اجرایی مناسب نیست و به سختی هزینه‌های خود را تأمین می‌کنند؛ بنابراین از ورود سرمایه گذار برای پیشرفت و آبادانی شهر استقبال می‌کنیم.

کد خبر 448422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.