بازار سهام تکنولوژی مانند حباب دات کام شده است

یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی می‌گوید: رشد قدرتمند سهام بخش تکنولوژی مانند رشد شدید سهام تکنولوژی در سال ۱۹۹۹ است که در نهایت منجر به ترکیدن حباب موسوم به دات کام شد.

به گزارش ایمنا به نقل از راشاتودی، بیل گرلی یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی، می‌گوید: رشد قدرتمند سهام بخش تکنولوژی از مقادیر پایین ماه مارس، مانند رشد شدید سهام تکنولوژی در سال ۱۹۹۹ است که در نهایت منجر به ترکیدن حباب موسوم به دات کام شد.

گرلی در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت: امروز بازار سهام یک ماهیت خیالی پیدا کرده است. افراد خواهان سرمایه‌گذاری با ریسک بالا هستند، آنها در مورد پروژه‌هایی هیجان‌زده می‌شوند که شاید ۵ تا ۱۰ سال دیگر اجرا شوند. ما از سال ۹۹ تاکنون شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

او اضافه کرد: من واقعاً نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و یا چه زنجیره‌ای از اتفاقات منجر به این وضعیت شده است اما بازار سهام تکنولوژی از هر زمان دیگری تخیلی‌تر شده است.

سرمایه‌گذاران دیگری هم از این نگرانی سخن گفته‌اند. میلیاردر معروف، استنلی دراکنمیلر، در ماه سپتامبر گفت: بازار در وضعیت موجی از جنون قرار دارد.

یک اقتصاددان معروف دیگر، دیوید روزنبرگ، اشاره کرد حبابی شدن سهام شرکت ارائه‌کننده خدمات ابری، اسنوفلیک، و رشد ۱۶۵ درصدی آن در اولین روز عرضه، او را به یاد جنون سرمایه‌گذاران در جریان حباب دات کام انداخته است.

ماه گذشته بانک بارکلیز در یادداشتی به سرمایه‌گذاران گفت: ارزش‌گذاری سهام در بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۰ تا کنون قرار دارد. او ارزش‌گذاری خود از گروه فانگ (فیسبوک، اپل، آمازون، ماکروسافت و گوگل) را کاهش داد.

کد خبر 448416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.