آزادی ۴۴۵ زندانی جرایم غیرعمد از ابتدای امسال/۹۵۰ زندانی چشم انتظار کمک‌ خیران

رئیس ستاد دیه استان اصفهان گفت: این ستاد با کمک خیران از ابتدای امسال تا به حال ۴۴۵ زندانی جرایم غیرعمد را از بند زندان آزاد کرده است همچنین اسامی ۹۵۰ زندانی جرایم غیرعمد در ستاد دیه ثبت شده‌ است که حدود ۳۵۰ میلیارد تومان برای آزادی این افراد مورد نیاز است.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ستاد دیه استان اصفهان از ابتدای امسال تا به حال ۴۴۵ زندانی جرایم غیرعمد را از بند زندان آزاد کرده است که از این تعداد ۴۲۳ نفر مرد و ۱۲ نفر زن بوده‌اند. گفتنی است بیشتر این حکم‌ها مربوط به محکومیت‌های مالی بوده که جمع بدهی این افراد حدود ۱۴۷ میلیارد و هفتصد میلیون تومان بوده است. آمار آزادی زندانیان ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و با توجه به شرایط کرونا آمار ورودی زندانیان جرایم مالی ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ستاد دیه بخشی از بدهی ناشی از مهریه را پرداخت می‌کند، افزود: ستاد دیه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به این افراد می‌دهد اما به دلیل عندالمطالبه بودن اکثر مهریه‌ها، نمی‌توان همه مبالغ را تأمین کرد اما در خصوص جرایم مالی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود و سایر جرایم را نیز سعی می‌شود تا سقف همین مقدار پرداخت شود اما در خصوص مهریه ماجرا متفاوت است.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان، ادامه داد: تأمین هزینه‌ها با کمک چند بخش تأمین می‌شود که درصدی با ارائه تسهیلات و درصد دیگری نیز از طریق آورده خود افراد و مابقی با جلب رضایت شاکی از طرف ستاد دیه انجام می‌شود.

استان اصفهان در آزادسازی زندانیان غیرعمد پیشگام است

وی در خصوص شهرستان‌های درگیر با زندانیان جرایم غیرعمد، افزود: شهرستان فریدن بالاترین رقم جرایم مالی و مهریه را در زندان‌های استان دارد، به دلیل آنکه زیرساخت‌های مالی ضعیفی در این شهر وجود دارد آمار بالایی در این خصوص از این شهرستان مشاهده می‌شود.

گرجی زاده با اشاره به نیاز ستاد دیه به کمک خیران و مردم، گفت: تعداد خیران نیز روز به روز روند افزایشی داشته و اعتماد مردم نسبت به ستاد دیه بیشتر شده است. کمک‌های مردم و آزاد سازی زندانیان در ستاد دیه اصفهان باعث شده این ستاد در کشور حرف اول را بزند، همچنین ۹۵۰ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی حدود ۳۵۰ میلیارد تومان، چشم انتظار کمک خیران برای آزادی هستند.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در آزادسازی زندانیان غیرعمد پیشگام است، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی از مردم درخواست می‌کنیم نسبت به پرداخت‌ها و خریدهایشان از کارشناسان اقتصادی کمک بگیرند. این مورد در خصوص ازدواج و بحث مهریه نیز مطرح است. اگر افراد بدون برنامه‌ریزی و پشتوانه مالی بدهی به بار آورند وظایف ستاد دیه سنگین‌تر از پیش می‌شود به همین دلیل از مردم تقاضا داریم به فکر خود و خانواده‌هایشان باشند.

رئیس ستاد دیه استان اصفهان در خصوص راه‌های ارائه کمک‌های مردمی به ستاد دیه، تصریح کرد: شماره حساب بانک ملی به شماره ۰۱۰۵۵۰۶۳۷۰۰۰۷ و کارت ملی به شماره ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۸۵۴۳۲۱ آماده دریافت کمک‌های مردم به ستاد دیه استان اصفهان برای آزادسازی زندانیان است. از خیران و مردم تقاضا دارم ستاد دیه را فراموش نکرده و کمک‌های خود را از زندانیان دریغ نکنند.

کد خبر 448395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.