با حفظ فاصله ۱۸۲ سانتیمتری هم زدن ماسک ضروری است

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا روز گذشته در دستورالعمل به‌روز شده خود اعلام کرد: کروناویروس می‌تواند تا مسافت بیش از ۱۸۲ سانتیمتر در هوا به ویژه در محیط‌های بسته و با تهویه ضعیف گسترش پیدا کند.

به گزارش ایمنا، با این حال برخی کارشناسان این مرکز با این دستورالعمل به روز شده مخالفت کرده و اظهار کردند که چنین گسترشی غیرمعمول است و دستورالعمل‌های فعلی مربوط به چگونگی فاصله‌گذاری اجتماعی هنوز قابل اجراست.

این در حالی است که چندین پزشک و متخصص دیگر، شرایطِ عنوان شده در دستورالعملِ جدید و به روز شده از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها را نیز مورد انتقاد قرار داده‌اند.

آنان اظهار کردند که ویروس می‌تواند راحت‌تر از آنچه این مرکز نشان می‌دهد گسترش یابد و توصیه کردند که مردم باید در تجمعات طولانی مدت در فضای باز و زمانیکه حتی فاصله بیش از ۱۸۲ سانتیمتری را از یکدیگر رعایت می‌کنند، ماسک بزنند.

"دونالد میلتون" از دانشکده سلامت عمومی دانشگاه مریلند، گفت: ویروس از طریق هوا در حال حرکت است و هیچ خط روشنی وجود ندارد. افراد از فاصله دورتر از ۱۸۲ سانتیمتر ایمن نیستند و نمی‌توانند ماسک خود را بردارند.

برای ماه‌ها مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرده بود که کروناویروس عمدتاً از طریق قطرات کوچک موجود در هوا و هنگام سرفه یا عطسه فرد آلوده منتشر می‌شود. بیشتر دستورالعمل‌های این مرکز در مورد فاصله اجتماعی بر اساس این ایده بوده و توصیه شده که فاصله ۱۸۲ سانتیمتری محافظی امن بین افرادی است که ماسک به صورت ندارند.

مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در مصاحبه‌ای شواهد فزاینده ای را تأیید کرده اند که نشان می‌دهد گاهی اوقات ویروس می‌تواند حتی روی ذرات کوچک‌تری به نام آئروسل گسترش یابد که در منطقه وسیع‌تری پخش شود.

این مرکز در نسخه به روز شده وبسایت خود تحقیقات اخیر را تأیید کرده که افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ می‌توانند افرادی را که در فاصله بیش از ۱۸۲ سانتیمتری آنان قرار دارند یا اندکی بعد از آنکه فرد آلوده محیط را ترک کند، بیماری را منتقل کنند.

به گفته کارشناسان این مرکز، در این موارد گسترش کروناویروس در فضاهای کم تهویه و بسته که در آن افراد فعالیت‌هایی همچون ورزش انجام می‌دهند که باعث تنفس سنگین می‌شود، اتفاق می‌افتد.

بر اساس گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، افراد می‌توانند با رعایت فاصله حداقل ۱۸۲ سانتیمتر از دیگران، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، تمیز کردن سطوح لمس شده و ماندن در خانه به هنگام بیماری از خود محافظت کنند.

کد خبر 448372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.