کاهش ۷ درجه‌ای دما در اصفهان/ وزش بادهای شدید ادامه دارد

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از تداوم ناپایداری‌های پاییزه، وزش باد شدید، افزایش ابر و احتمال بارش‌های پراکنده و موقت در بسیاری از مناطق استان به ویژه نیمه شمالی اصفهان تا روز جمعه خبر داد و گفت: دما در این مدت بین پنج تا هفت درجه سردتر می‌شود.‌

زهرا سیدان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه وزش باد شدید با سرعت بیش از ۱۵ متر بر ثانیه روز گذشته بسیاری از مناطق استان اصفهان را دربرگرفت، اظهار کرد: بیشترین شدت وزش باد در چادگان با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت بوده است؛ همچنین سرعت وزش باد بعد از ظهر دیروز در کلانشهر اصفهان به ۵۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی با اشاره به اینکه ناپایداری‌های جوی امروز نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ضعیف‌تر است، افزود: افزایش ابر و وزش باد بعد از ظهر امروز پدیده غالب بسیاری از مناطق استان پیش بینی می‌شود و احتمال بارش پراکنده باران در مناطق شمالی وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه ناپایداری‌های پاییزه در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در سطح استان ادامه دارد، اضافه کرد: وزش بادهای شمالی دو روز پایانی هفته شدیدتر است و روز جمعه بارش پیش‌بینی می‌شود.

سیدان گفت: از امروز تا شنبه ۱۹ مهر دمای هوا بین پنج تا هفت درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد و این کاهش دما در مناطق شمالی و شرقی محسوس‌تر خواهد بود.

وی با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان، ادامه داد: بارش‌های خفیف از خوانسار و گلپایگان با میانگین کمتر از یک میلی متر گزارش شده است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به وضعیت جوی هفته آینده، خاطرنشان کرد: جوی به نسبت پایدار هفته آینده بر استان حاکم خواهد شد و به لحاظ بارندگی سیستم فعالی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد، گفت: خور وبیابانک با دمای ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای سه درجه سانتی گراد بالای صفر در ۲۴ ساعت آینده به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

کد خبر 448365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.