زیارت اهل قبور در رشت مجازی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری رشت گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کاهش ترافیک و صرفه‌جویی در وقت، بستر زیارت مجازی اهل قبور در آرامستان دولت آباد این شهر در آینده نزدیک فراهم می‌شود.

ابراهیم خوش فطرت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه طراحی نرم افزار و اجرای زیارت مجازی در آرامستان های رشت هزینه زیادی دارد، فاز نخست این طرح در آرامستان دولت آباد که ساختمان اداری سازمان در آن قرار دارد اجرا شده و به مرور در سایر آرامستان های این شهر نیز انجام خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از تجمع و حفظ سلامت شهروندان در شرایط شیوع ویروس کرونا در آرامستان رشت، عنوان کرد و افزود: زیارت مجازی و آنلاین اهل قبور از راه دور باعث کاهش ترافیک، صرفه‌جویی در هزینه و وقت شهروندان می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری رشت، افزود: پروژه احداث ساختمان اداری گلزار شهدا در دست اجراست و همسطح سازی تعداد ۴۷ عدد از قبور شهدا با مشارکت سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ساختمان قدیمی وادی تازه‌آباد رشت به دلیل فرسودگی و رفع مشکلات تردد تخریب شده است. اضافه کرد: تابلوی راهنمای قطعه بهشت (ویژه متوفیان کرونا) نصب شده و مسیر دسترسی به این محل آسفالت شده است.

خوش فطرت از نامگذاری خیابان‌های تازه‌آباد و باغ رضوان به نام شهدای مدافع حرم خبر داد و گفت: طراحی نقشه راه قطعه بهشت و ساخت قبور جدید، محوطه سازی قطعه ۱۴ باغ رضوان و جانمایی یک هزار قبر جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری آمبولانس‌های خصوصی آرامستان ساماندهی شده و برای حفظ سلامتی پرسنل سازمان ویزیت رایگان انجام شده است. اضافه کرد: چراغ‌های روشنایی آرامستان تقویت، کابل‌های فرسوده تعمیر و تعویض و غرفه‌های تجاری انتهای وادی باغ رضوان ساماندهی شده است.

کد خبر 448350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.