بشار اسد ترکیه را آغازگر تنش‌ها در قره‌باغ دانست

رئیس جمهور سوریه ترکیه را آغازگر و تحریک کننده اصلی دور تازه تنش‌ها در قره باغ توصیف کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از اسپوتنیک، بشار اسد اظهار کرد: بگذارید رک و صریح باشیم؛ رجب طیب اردوغان (رئیس جمهوری ترکیه) از تروریست‌ها در سوریه حمایت کرده و همواره از آنها در لیبی حمایت می‌کند.

وی با اشاره به آغاز درگیری‌ها در قره باغ بین باکو و ایروان افزود: اردوغان آغازگر و تحریک کننده اصلی درگیری اخیر در ناگورنو- قره باغ بین آذربایجان و ارمنستان است. بنابراین، رفتار او را به دلایل مختلف خطرناک ارزیابی می‌کنم.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه دمشق می‌تواند ثابت کند ترکیه مبارزان خود را از سوریه به قره باغ می‌فرستد، گفت: شیوه اردوغان بازتاب رفتار گروه اخوان المسلمین است. او در مناطق مختلف جنگ به راه می‌اندازد تا حواس افکار عمومی در ترکیه را از تمرکز بر رفتار خود به ویژه پس از رابطه جنجالی وی با داعش در سوریه، پرت کند.

اسد اضافه کرد که داعش از طریق ترکیه تحت حمایت نیروی هوایی آمریکا نفت سوریه را به فروش می‌رساند. این مساله را تأیید می‌کنیم، نه بخاطر اینکه شواهدی در دست داریم بلکه برخی اوقات اگر شما شواهدی نداشته باشید نشانه‌هایی در دست دارید. ترکیه از تروریست‌های دیگر کشورها در سوریه استفاده کرد. آنها از همین روش در لیبی استفاده کردند.

وی تصریح کرد: بدیهی و بسیار محتمل است که آنها در حال استفاده از همین روش در ناگورنو- قره باغ هستند زیرا از آنجایی که پیش‌تر گفتم، آنها کسانی هستند که این مشکل و درگیری را شروع کردند.

کد خبر 448336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.