کاهش ۸۰ درصدی ظرفیت اتوبوسرانی قزوین

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: به منظور کاهش فاصله زمانی در برخی خطوط که متقاضی بیشتری دارد، تعداد اتوبوس‌های فعال ناوگان شهر از ۵۰ به ۸۰ درصد افزایش یافت تا از تجمع مسافران در اتوبوس‌ها پیشگیری شود.

به گزارش ایمنا، محمد حسین ایرانخواه اظهار کرد: پس از شیوع کرونا با مصوبه ستاد استانی مقابله با این ویروس، ناوگان اتوبوسرانی شهر قزوین برای مدتی تعطیل شد و پس از آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ۵۰ درصد ظرفیت مشغول به فعالیت شد.

وی از کاهش ۸۷ درصدی مسافر در حوزه ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی این شهر خبر داد و اظهار داشت: تعداد مسافران جا به جا شده توسط اتوبوسرانی قزوین تا پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه ۱۲۰ هزار مسافر بود که در حال حاضر به ۱۵ هزار نفر کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین با اشاره به اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال، تصریح کرد: پرداخت کرایه نقدی ممنوع بوده و شهروندان باید به‌صورت الکترونیکی و ارائه کارت بلیت برای پرداخت کرایه اقدام کنند.

ایرانخواه اضافه کرد: همچنین به‌منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا کابین راننده با استفاده از سلیفون از مسافران جداسازی شده و کار ضدعفونی و گندزدایی اتوبوس‌های شهری روزانه انجام می‌شود.

وی از ابتلای سه درصد مسافران ناوگان اتوبوسرانی قزوین به کرونا براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به آمار کشوری که ۲۷ درصد گزارش شده بسیار کم است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ هزار لیتر محلول نانو نقره و مس برای ضد عفونی ناوگان اتوبوسرانی و ۱۰ هزار اتاق اداری استفاده شده است.

ایرانخواه ادامه داد: همچنین این اتوبوس‌ها دو بار در روز و با دو اکیپ ضد عفونی می‌شوند؛ به گونه‌ای که یک بار در پایان ظهر و یک بار در پایان شیفت شب این ضد عفونی صورت می‌گیرد و سازمان اتوبوسرانی موظف شده است اتوبوس‌ها را در پایان ظهر پس از ضد عفونی بلافاصله خشک کند تا برای شیفت بعدی استفاده شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 448329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.