مترو در انتظار آزادسازی ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول از بانک رفاه

مدیرعامل شرکت متروی تهران نسبت به واریز نکردن پول فروش اوراق مشارکت مترو از بانک رفاه گلایه کرد.

به گزارش ایمنا، علی امام در مورد سرانجام فروش اوراق مشارکت برای توسعه مترو گفت: در تیرماه امسال شهرداری تهران برای فروش ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توسعه مترو با بانک رفاه به توافق رسید و این اوراق توسط این بانک منتشر شد.

وی با بیان اینکه تاکنون تنها ۲۵۰ میلیارد تومان این پول در دفترخانه نهایی شده و تزریق مابقی به شهرداری تهران به کندی صورت می‌گیرد، افزود: شهرداری تهران باید برای آزادسازی این پول وثیقه نزد بانک بگذارد، اما تاکنون وثیقه‌های شهرداری مورد قبول مسئولان بانک قرار نگرفته است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه شهرداری وثیقه بانک پسند ندارد، افزود: مثلاً مسئولان بانک می‌گویند ملک مورد وثیقه حتماً می‌بایست پایان کار داشته باشد در حالی که کمتر ملکی در شهرداری وجود دارد که پایان کار داشته باشد و عمدتاً شهرداری برای املاک خود پایان کار نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه طولانی شدن فرآیند آزادسازی و تزریق پول به مترو می‌تواند شهرداری را در تحقق اهداف خود دچار مشکل کند، ادامه داد: حدود دو ماه از انتشار ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت خط سه، شش و هفت مترو گذشته و اگر این پول تا پایان مهرماه به دست ما نرسد کار توسعه خطوط مترو با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 448323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.