۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۵
به باغبادران سفر نکنید!

مهار همه‌گیری کووید ۱۹ در گرو قطع زنجیره انتقال آن است به همین دلیل متخصصان و کارشناسان باور دارند اعمال محدودیت‌ها با هدف کاهش تردد شهروندان، تاثیر زیادی در مقابله با این بیماری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با فرا رسیدن فصل پاییز و همزمانی آن با آغاز موج سوم شیوع کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا بویژه توجه به اصل فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی اهمیت بیشتری پیدا کرد.

اکثر شهرهای کشور با طغیان مجدد همه‌گیری کووید ۱۹ در وضعیت هشدار قرار گرفت؛ در این میان شهرهای گردشگرپذیر مانند باغبادران موقعیت حساس‌تری دارد، زیرا مسافرت به این مراکز نه تنها به گسترش چرخه انتقال بیماری می‌انجامد، بلکه در صورت تصادف و انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بار جدیدی را به کادر بهداشت و درمان منطقه تحمیل می‌شود. این مسائل باعث شده تا مدیریت شهری همسو با ستاد استانی مقابله با کرونا، تمهیدات تازه با هدف محدودیت تردد به مراکز تفریحی و مناطق ویلایی وضع کنند.

ضرورت قطع زنجیره انتقال کرونا

حجت‌الله امینی باغبادرانی با بیان اینکه رعایت نکردن فاصله‌گذاری‌اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی از سوی مسافران به تشدید چرخه شیوع ویروس کرونا منجر می‌شود، اظهار کرد: در پی افزایش همه‌گیری کووید ۱۹ و شمار بیماران بستری، لازم است تمهیداتی برای جلوگیری از حضور گردشگران در این شهر اتخاذ شود.

وی افزود: گذراندن اوقات فراغت در اقامتگاه‌ها و ویلاهای این شهر ساحلی و همچنین خرید محصولات باغی مانند گردو و بِه از دلایلی است که گردشگران به سبب آنها باغبادران را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند، اما استمرار این شرایط باعث افزایش تراکم جمعیت در معابر و بافت مسکونی شهر می‌شود که به وخامت بیشتر اوضاع منجر خواهد شد، بویژه آنکه برخی شهروندان و مسافران اصل فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: کارشناسان باور دارند برای کنترل شیوع این ویروس، باید زنجیره انتقال آن قطع شود از این رو ستاد کرونا شهرستان لنجان با تفویض اختیاری که از ستاد کرونا استان داشت محدودیت تردد گردشگران به این منطقه تا پایان مهر ماه را تصویب کرد.

تعطیلی اماکن توریستی

امینی ادامه داد: مدیریت شهری با استفاده از ظرفیت‌های مختلف در حوزه اطلاع رسانی تلاش کرده به گونه‌ای عمل کند که از حضور شهروندان در پارک‌ها و اماکن تفریحی تا پایان شیوع ویروس کرونا یا اعلام وضعیت سفید جلوگیری شود. از گردشگران نیز درخواست می‌کنیم به شهر باغبادران سفر نکنند چراکه در حال حاضر این شهر ساحلی آماده میزبانی از مسافران و گردشگران نیست.

وی اضافه کرد: در روزهای پایانی سال گذشته و ایام نوروز اعمال محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا خسارات بسیاری را به معیشت، زندگی و روابط اجتماعی شهروندان خصوصاً ویلاداران و کلیدداران باغبادران وارد کرد، اما آنان با درک موقعیت به یاری مدیریت شهری شتافتند و در بیشتر موارد با تعطیلی داوطلبانه ویلاها، به کنترل بیماری کمک کردند.

شهرداری باغبادران با بیان اینکه بازدیدهای مشترک با نمایندگان شبکه بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌های مسئول، با هدف نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود، عنوان کرد: با توجه به روند افزایشی شیوع بیماری کرونا در استان اصفهان امیدواریم بار دیگر شهروندان، ویلاداران و کلیدداران با احترام به حقوق دیگران در راستای حفظ سلامتی خود و دیگران همکاری لازم را با ستاد کرونای شهرستان لنجان داشته باشند و تا پایان مهرماه از پذیرش مسافر خودداری کنند.

امینی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با اطلاع رسانی شهروندان را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصاً استفاده از ماسک با خود همراه کنیم، اما افرادی توان مالی برای تهیه ماسک ندارند که امیدواریم در این خصوص نیز تدابیری اتخاذ شود.

احتمال استمرار تعطیلی‌ها

از سوی دیگر محمدعبداله قاضی، دبیر ستاد کرونا شهرستان لنجان نیز با اشاره به اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در این شهرستان اظهار کرد: توجه نکردن به دستورات این ستاد، تخلف محسوب می‌شود.

وی افزود: سینماها، سالن‌های تئاتر و موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، وباشگاه‌های ورزشی در این یک هفته با اعمال محدودیت مواجه هستند و رستوران‌ها نیز با ۵۰ درصد ظرفیت سرویس‌دهی می‌کنند و فست‌فودها صرفاً غذای بیرون‌بر توزیع می‌کنند.

اعمال محدودیت تردد به مراکز گردشگری

دبیر ستاد مقابله با کرونا شهرستان لنجان تصریح کرد: براساس مصوبات سی و سومین جلسه این ستاد، با عنایت به موقعیت گردشگری شهر باغبادران، محدودیت و کنترل تردد با محوریت شهرداری و همکاری نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر، پلیس راهور و اتاق اصناف اعمال خواهد شد.

قاضی ادامه داد: شهرداری‌های ۹ گانه نیز با همکاری نیروی انتظامی اقدام پارک‌های شهرها را مسدود می‌کنند؛ پاساژها و مجتمع‌های تجاری مکلف به استقرار یک نفر مأمور بهداشتی در ورودی این اماکن جهت پایش الزام به استفاده از ماسک و ضدعفونی دست‌های مشتریان و مراجعان و مدیریت و کنترل تراکم حضور آنان هستند.

وی با اشاره به جلوگیری از برگزاری مراسم ترحیم در آرمستان‌های شهرداری‌های ۹ گانه، تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف کرونایی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، مراتب را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند تا تیم‌های بازرسی سریعاً به محل اعزام شوند، اما باید توجه داشت که اعمال محدودیت‌های کرونایی تنها یک بخشی از راهکار مقابله با این بیماری است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک نیز بسیار مهم است.

کد خبر 448303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.