ابراز نگرانی شورای هماهنگی سمن‌های میراثی از انتقال پادگان ارتش اردبیل

شورای هماهنگی سازمان‌های غیر دولتی میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری با ارسال نامه‌ای به استاندار اردبیل نگرانی خود از "بارگذاری شدید جمعیتی در مجاورت ابنیه تاریخی و از بین رفتن بخشی از تاریخ و هویت اردبیل" ابراز کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موضوع انتقال پادگان ارتش اردبیل مدتی است که در راستای اجرای دستورالعمل انتقال پادگان‌ها از داخل محدوده شهرها به خارج از محدوده آن در دستورکار قرار گرفته و گروه‌های مختلفی موافقت، مخالفت و یا نگرانی خود از این مسئله را ابراز کردند. اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل بارها از این انتقال به عنوان یک فرصت برای توسعه شهر یاد کرده و جایی گفته بود: "بعد از انتقال این پادگان، شهرداری اردبیل پارک بزرگی در مرکز شهر و میدانی همانند نقش جهان اصفهان با فروش تراکم ایجاد می‌کند که به سهم خود ماندگار خواهد بود. "

سایت پادگان ارتش اردبیل دربرگیرنده مساحتی حدود ۲۷ هکتار از شهر اردبیل یعنی معادل بیش از سه برابر میدان نقش جهان اصفهان است. طبق اعلام برخی مسئولان شهری و استانی اردبیل این محوطه با تغییر کاربری به فضای سبز و مراکز تجاری، به محلی برای تجمع افراد تبدیل خواهد شد. بیشتر برنامه‌های اعلام شده مبنتی بر توسعه شهری و ایجاد سایت برای گردشگری شهر اردبیل است.

در تازه‌ترین واکنش الیار عاصمی‌زاده، رئیس شورای هماهنگی سازمان‌های غیردولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای خطاب به استاندار اردبیل نوشته است:

"استاندار محترم اردبیل

جناب آقای مهندس اکبر بهن‌امجو

با سلام و تحیات با عنایت به مطالبات مردم در مورد انتقال پادگان ارتش و نگرانی‌های بوجود آمده در مورد آینده اراضی مذکور پس از انتقال پادگان توسط جامعه مهندسی استان، صاحب نظران، فعالین مدنی بالاخص فعالین اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد حوزه‌های سه‌گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بدلیل شائبه‌های پیش آمده پیرامون بارگذاری شدید جمعیتی در مجاورت ابنیه تاریخی و از بین رفتن بخشی از تاریخ و هویت اردبیل که یادآور مقاومت، ایثار و پایمردی اردبیل در دوره‌های مختلف تاریخی خصوصاً هشت سال دفاع مقدس می‌باشد اینک ضمن تبریک و تهنیت به مردم شریف استان اردبیل بخاطر ثبت ملی این اراضی از مجاهدت‌ها و مساعدت‌های حضرتعالی جهت تحقق این امر و پاسخ مثبت به افکارعمومی و مطالبات شهروندان کمال تقدیر و تشکر را داریم. امید است همواره شاهد این اقدامات مبارک در همه جای میهن اسلامی باشیم. "

کد خبر 448302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.