۹۹.۷ درصد جمعیت روستایی کشور به برق دسترسی دارند

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در حال حاضر تعداد روستاهای برق‌دار شده کشور به ۵۷ هزار و ۶۷۰ روستا رسیده، در حالی که در ابتدای انقلاب تنها ۴۳۶۷ روستا بوده است.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، همایون حائری اظهار کرد: در نیمه نخست سال ۹۹، ۱۵۰ روستا در ۲۴ استان کشور از طریق احداث ۳۰۰ کیلومتر شبکه و نصب ۱۷۰ دستگاه ترانسفورماتور برق‌دار شدند.

وی ۱۰۵ روستا از این تعداد را با جمعیت بالای ۱۰ خانوار و مابقی را با جمعیت زیر ۱۰ خانوار اعلام کرد و افزود: از این تعداد، دو روستا در استان هرمزگان قرار دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: از زمان انقلاب اسلامی تاکنون روزانه نزدیک به چهار روستا در کشور برق‌رسانی شده که آمار دسترسی به برق در جمعیت روستایی هم‌اینک ۹۹.۷ درصد است که تا پایان دولت به ۹۹.۹ درصد می‌رسد.

حائری خاطرنشان کرد: طول شبکه‌های برق روستایی در حال حاضر افزون بر ۲۵۰ هزار کیلومتر بوده که معادل ۶ دور کره زمین است و تا پایان دولت به ۶۲۵ روستا شامل ۴۳۵ روستا بالای ۱۰ خانوار و ۱۹۰ روستای زیر ۱۰ خانوار برق‌رسانی می‌شود.

وی اظهار کرد: مصمم هستیم علاوه بر اتمام برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار، روستاهای زیر ۱۰ خانوار نزدیک به شبکه برق کشور را هم تا قبل از پایان فعالیت دولت دوازدهم برق‌دار کنیم.

کد خبر 448299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.