معین: اصلاح طلبان در حال بازسازی تشکیلات هستند

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان گفت: اصلاح طلبان در حال بازسازی تشکیلاتی هستند و علی‌رغم استعفای رئیس و نایب رئیس آن، جلسات همچنان برگزار می‌شود و امیدواریم زمانی بتوانیم به صورت پویا و تأثیرگذار در جامعه حضور پیدا کنیم.

فتح الله معین در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون حضور اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: در کشورهایی که مردم سالاری و دمکراسی در آنها وجود دارد، حاکمیت باید شرایط و امکانات حضور همه مردم در انتخابات را فراهم کند و این امر تنها در صورتی محقق می‌شود که انتخابات در سلامتی کامل برگزار شود و همچنین امکان حضور همه گرایشات در کارزار انتخابات فراهم باشد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ جامعه‌ای بدون ایجاد شرایط مناسب برای مشروعیت و جلب اعتماد و همچنین شرکت آحاد مردم در اداره امور به نتیجه نمی‌رسد؛ بنابراین باید مراقبت‌های لازم بشود.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان تاکید کرد: کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ۹۲، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که رد صلاحیت شد و بعد از آن اصلاح طلبان از حسن روحانی حمایت کردند که برای بررسی عملکرد وی، علی‌رغم ایرادات مدیریتی دولت، باید شرایط و موقعیت نیز در نظر گرفته شود.

معین خاطرنشان کرد: امیدواریم در انتخابات ۱۴۰۰ شرایط به صورتی باشد که کاندیداهای اصلی و شاخص اصلاح طلبان تأیید صلاحیت شوند؛ بی شک اگر این امر محقق شود، حتی در صورتی که نتیجه نیز متفاوت باشد، اصلاح طلبان وظیفه خود می‌دانند از نفس انتخابات دفاع کنند.

وی ادامه داد: زمانی که تمامی کاندیداهای جناح‌ها و گرایشات مختلف توانایی حضور در کارزار انتخاباتی را داشته باشند، مردم نیز به حضور گسترده در صحنه انتخابات ترغیب می‌شوند. در این راستا امیدواریم شرایط حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان یادآور شد: جریان اصلاحات غیر قابل چشم‌پوشی است و نمی‌توان آن را نفی کرد، اما مانند تمامی جریان‌های سیاسی با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو است؛ با رد صلاحیت‌های گسترده کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس یازدهم، شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان به این نتیجه رسید ادامه فعالیت آن نتیجه مطلوبی ندارد و به یک بازنگری در نحوه فعالیت این جریان نیاز است.

معین تاکید کرد: اصلاح طلبان در حال بازسازی تشکیلاتی هستند و علی‌رغم استعفای رئیس و نایب رئیس آن، جلسات همچنان برگزار می‌شود و امیدواریم زمانی بتوانیم به صورت پویا و تأثیرگذار در جامعه حضور پیدا کنیم.

وی در پایان در مورد فعالیت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان علی‌رغم اینکه به واسطه شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری گردهمایی ندارد، اما جلساتش به صورت مرتب با محوریت بررسی شرایط اقتصادی فعلی جامعه برگزار می‌شود. این شورا سعی دارد با ارائه راه‌های کمک به مردم و مدیریت استان در مسائل کرونا و کم آبی، به عنوان یک جریان سیاسی فعال در جامعه حضور داشته باشد.

کد خبر 448291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.