مشارکت شهروندان آستارا در ساخت المان‌های شهری

شهردار بندر آستارا گفت: شهرداری از ایده‌ها و طرح‌های شهروندان در ساخت المان‌های شهری استقبال می‌کند.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طراحی المان‌ها و تندیس‌های شهری نکات بومی و محلی، تاریخی، فرهنگی، جغرافیایی و محیطی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: در دوره پنجم شورا، المان‌ها و تندیس‌های میدان «پرستار» روبروی بیمارستان جدید شهید بهشتی، «تالاب استیل»، سردیس «شهید محمدعلی رجایی» در میدانی به این نام و «معاد» در میدان نزدیک آرامستان این شهر طراحی، تهیه و نصب شده است.

شهردار آستارا در خصوص انتقادات مطرح شده از سوی شهروندان در زمینه طراحی المان «معاد» در فضای مجازی گفت: این المان از چهار حرف تشکیل دهنده کلمه «معاد» است. و به دلیل نزدیکی به آرامستان و فضای معنوی محیط آن منطقه طراحی، ساخته و در میدانی به این نام نصب شده است.

معیتی با بیان اینکه در تمامی شهرهای کوچک و بزرگ کشور المان‌هایی به این شکل به تناسب محیط طراحی و نصب شده است و آستارا نیز از این قائده مستثنی نیست. افزود: با ساخت میادین و بلوارهای جدید در این شهر نسبت به محیط پیرامون آن تندیس و المانی طراحی و در آن منطقه نصب خواهد شد.

وی به تغییر کاربری فلکه گاز این شهر به میدان «کتاب» بر اساس مصوبه شورای شهر اشاره کرد و گفت: دلیل انتخاب این فلکه به عنوان میدان کتاب، نزدیکی آن به کتابخانه عمومی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیشینه فرهنگی بسیار خوب شهر آستارا می‌باشد. المان آن به شکل کتاب طراحی، ساخته و در این میدان نصب خواهد شد.

شهردار آستارا همچنین در خصوص معنی و مفهوم المان «لا» نصب شده در ورودی این شهر، گفت: المان نصب شده در میدان شهدای گمنام آستارا، «لا» نیست بلکه «لا اله الا الله» است. متأسفانه این المان سال قبل بعد از نصب، تکمیل نشده و به این شکل باقی مانده و به زودی برچیده و جمع آوری خواهد شد.

وی ادامه داد: به زودی آگهی طراحی المان برای میدان شهدای گمنام طی فراخوانی منتشر شده و از تمامی طراحان و صاحب نظران شهرستان، استان و کشور دعوت می‌شود که ایده و طرح‌های خود را متناسب با مقام و منزلت شهدای گمنام به شهرداری ارائه کنند.

معیتی تاکید کرد: شهرداری از ایده‌ها و طرح‌های شهروندان در ساخت المان‌های شهری استقبال می‌کند و تمامی پیشنهادات و انتقادات سازنده را مدنظر قرار می‌دهد.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 448280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.