همدان در مسیر شهر دوستدار کودک

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: فعالیت در حوزه کودکان از اوایل شروع شورای پنجم در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.

رضوان سلماسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعیت بزرگی از شهرها را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند و آینده سازان این کشور هستند، لازم است در تمامی شهرها الزامات حضور ایمن و فعال کودکان فراهم باشد.

وی با بیان اینکه طراحی شهرها باید برای کودکان مناسب باشد، افزود: فعالیت در حوزه کودکان از اوایل شروع شورای پنجم در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های کمیسیون و نیز با ابلاغ دستورالعمل شهر دوستدار کودک از طرف وزارت کشور به شهرداری‌ها و تشکیل شورای اجرایی آن در شهر همدان، فعالیت‌های شهرداری در همه حوزه‌های مرتبط با کودکان مانند شهرسازی، خدمات شهری، مسائل فرهنگی و اجتماعی، رنگ و بوی جدیدی گرفت.

سلماسی خاطرنشان کرد: با همکاری دستگاه‌های مرتبط در حوزه کودک در شهر مثل اداره کل بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و همینطور تشکل‌های حوزه کودک، تمامی فعالیت‌های انجام شده در شهر ثبت شده و برنامه‌هایی از جمله تدوین دستورالعمل و تشکیل شورای کودکان، برگزاری گذرهای کودک، گرفتن مشاور برای طراحی ضوابط شهر دوستدار کودک، ارسال نامه به وزارت کشور برای تأیید ایجاد ساختار اداره شهر دوستدار کودک در شهرداری و طراحی پارک‌ها و اتاق‌های بازی کودک در دستور کار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در تعدادی از پروژه‌هایی که بیشتر با کودک سر و کار دارد، بودجه مناسب برای طراحی دیده شد و در نهایت همدان در بین ۷۰ شهری که مدارک آنها تأیید شده بود، به همراه ۱۱ شهر دیگر کشور، پایلوت شهر دوستدار کودک شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان گفت: در حال حاضر، ضمن پیگیری موارد مذکور و برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های جدید حوزه کودک و البته متناسب با شرایط وجود بیماری کرونا، امیدواریم که پس از کاندیداتوری شهر دوستدار کودک بتوانیم نشان شهر دوستدار کودک را که یک برند فرهنگی و ارزشمند برای کشورمان است از یونیسف دریافت کنیم تا شهر همدان، شهری مطلوب برای کودکان باشد.

کد خبر 448263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.