انواع ماسک‌ها در کاهش شیوع بیماری موثرند

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: وجود لایه ویژه در برخی ماسک‌ها یک واقعیت است که در داخل کشور هم تولید می‌شود و استفاده از ان در تولید ماسک کار را ایده‌آل می‌کند اما اینگونه نیست که اگر نباشد استفاده از ماسک بی‌فایده باشد.

رضا فدایی مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص ماسک‌های دارای لایه ویژه میانی، اظهار کرد: ماسک‌های دارای لایه متروباند استاندارد است اما ماسک‌های سه لایه یا ماسک‌های دست دوز خانگی هم قادر به جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها هستند. وجود لایه ویژه در برخی ماسک‌ها یک واقعیت است که در داخل کشور هم تولید می‌شود و استفاده از این لایه در تولید ماسک کار را ایده‌آل می‌کند اما اینگونه نیست که اگر نباشد استفاده از ماسک بی‌فایده باشد.

وی افزود: اگر چه تعیین کارآیی هر کدام از این ماسک‌ها جای بحث دارد اما همه ماسک‌ها مفید است؛ هدف ما از استفاده ماسک این است که قطرات عفونی از فرد بیمار هنگام عطسه و سرفه به دیگر افراد منتقل نشود؛ اگر بخواهیم معطل آن لایه ویژه باشیم هیچ کشوری در دنیا قادر به ساخت ماسک به تعداد جمعیتش نیست.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان افزود: اگر فرض کنید همه مردم از فردا بخواهند دوچرخه سواری کنند هیچ کشوری نمی‌تواند به تعداد جمعیت کشور دوچرخه تهیه کند. در شرایط اپیدمی نیز از همه مردم می‌خواهیم ماسک بزنند، مسلم است که به تعداد جمعیت کشور ماسک با لایه ویژه نمی‌توان تهیه کرد ولی ماسک‌های دیگر نیز به فرض اینکه آن لایه ویژه را نداشته باشند هر کدام تا حدود بسیاری در جلوگیری از شیوع یسماری موثرند.

کد خبر 448261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.