ناقلان اصلی ویروس کرونا چه کسانی هستند؟ 

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که تعداد کمی از افراد آلوده به ویروس کووید-۱۹، عاملان اصلی شیوع این بیماری هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ابر انتقال ویروس کووید -۱۹ (Superspreading events) رویدادی است که احتمال وقوع آن در تمامی مناطق آلوده به این ویروس وجود دارد. گروهی از محققان به منظور بررسی میزان شیوع ویروس کووید -۱۹، داده‌های سلامت ۵۷۵ هزار و ۷۱ فرد را که با ۸۴ هزار و ۹۶۵ بیمار مبتلا به بیماری کرونا ارتباط نزدیک داشتند ارزیابی کردند. به نظر می‌رسد این پژوهش بزرگ‌ترین مطالعه شده در جهان باشد که تماس افراد مبتلا به بیماری کرونا را ردیابی کرده  است.

محققان به این نتیجه رسیدند که تنها هشت درصد افراد آلوده به ویروس کرونا می‌توانند باعث بیمار شدن ۶۰ درصد از افراد سالم شوند، در حالی که تاکنون ۷۱ درصد بیماران کرونایی این ویروس را به هیچ‌کس انتقال نداده‌اند. مطالعه انجام شده این موضوع را تایید می‌کند که احتمال انتقال بیماری کرونا از کودکان و نوجوانان به دیگران مخصوصاً به افراد هم سن خود بسیار زیاد است.

از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا، نقش کودکان در انتقال این بیماری مورد توجه محققان زیادی قرار گرفت. آن‌ها متوجه شدند که تقریباً یک سوم افراد مبتلا به کرونا نوجوانان هستند. علاوه بر این مرگ و میر ناشی از کرونا بیش از آنچه انتظار می‌رفت، در میان افراد جوان مشاهده شد.

نتایج این مطالعه در مجله Science منتشر شده است.

کد خبر 448249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.