گندزدایی مکانیزه میدان میوه و تره ‎بار اصفهان

مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان گفت: با توجه به شرایط بحرانی کرونا محوطه بیرونی میدان میوه و تره‌بار اصفهان به صورت هفتگی گندزدایی و ضدعفونی می شود.

احمد یزدانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا رعایت مسائل بهداشتی در میدان میوه و تره بار با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: در سه ماه اول انتشار ویروس کرونا و دوران قرنطینه مسائل بهداشتی بسیار رعایت می‌شد تا اینکه اعلام شد وضعیت اصفهان از حالت قرمز عبور کرده و به وضعیت زرد رسیده است.

مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این میدان روزانه به طور متوسط ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر رفت و آمد دارند، تصریح کرد: روزانه هفت هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه شامل انواع خودروهای باربری سبک و سنگین، وانت، سواری و موتورسیکلت وارد میدان میوه و تره بار شده که قطعاً کنترل تک تک افراد مقدور نیست و بر عهده مسئولان میدان هم نیست.

وی ادامه داد: میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان یک محیط رو باز است و هیچ محیط بسته خطرناکی ندارد، اما این مجموعه جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعم از نصب بروشورهای نحوه رعایت و دستورالعمل پروتکل ستاد پیشگیری از کرونا در محل ورودی و داخل میدان مرکزی میوه و تره بار فعالیت جدی کرده و هفته‌ای دو مرتبه نیز تمام نقاط و بخش‌های آن شست و شوی مکانیزه می‌شود.

یزدانی با بیان اینکه ضدعفونی غرفه‌ها بر عهده غرفه‎داران است، گفت: از هفته گذشته پس از اعلام وضعیت قرمز مجموعه و خودروها هنگام مراجعه به میدان ضدعفونی می‌شود.

وی ادامه داد: میدان دارای بخش‌های مختلف و واحدهای خدماتی نظیر بانک، رستوران، چایخانه، نانوایی، مسجد، حمام، فروشگاه مواد غذایی بوده و هشدارهای لازم به همه آنها داده شده است، اما تعطیلی برخی اماکن (به دلیل ورود رانندگان غیر اصفهانی) مثل رستوران، چایخانه و حمام مقدور نیست و رستوران به صورت بیرون بر، بانک با الزام استفاده از ماسک، چایخانه با رعایت فاصله اجتماعی و ضوابط بهداشتی فعالیت می‌کنند و فقط مسجد تعطیل است.

مدیر میدان مرکزی میوه و تره بار شهرداری اصفهان افزود: انتظامات در ورودی میدان میوه تذکرات لازم را می‌دهند و همچنین از فروشندگان میدان خواسته شده به افراد بدون ماسک بار تحویل ندهند.

وی تاکید کرد: هیچ گونه شست و شوی میوه و تره بار در میدان انجام نمی‌شود و به محض ورود نمونه محصول در چندین سبد باز، تست و سپس بار خالی، توزیع و خرید و فروش می‌شود.

یزدانی گفت: تذکرات لازم در میدان جهت رعایت مسائل بهداشتی داده می‌شود، اما مردم انتظار دارند به دلیل بالا بودن هزینه‌ها حداقل ماسک رایگان دولتی توزیع شود تا بتوانند بیشتر مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: میدان میوه و تره بار اصفهان ۲۲۰ غرفه میوه و ۱۳۰ غرفه سبزی و صیفی‌جات داخل میدان دارد که روزانه به طور متوسط هر شب بین حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر شامل شاگرد، غرفه‌دار و رانندگان در آن مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 448248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.