همه روستاهای کشور تا پایان دولت برق دار می شوند

رییس جمهور اعلام کرد: تا پایان دولت دوازدهم تمام روستاهای کشور به شبکه برق می پیوندند.

به گزارش ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زایی و عمرانی روستایی و عشایری با بیان اینکه تا پایان کار دولت دوازدهم برق رسانی تمامی روستاهای کشور پایان می‌یابد، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد روستاهای کشور به شبکه برق متصل هستند و تا پایان دولت دوازدهم تمامی روستاها به این شبکه می‌پیوندند که این برای دولت و نظام مایه افتخار است.

وی افزود: در پایان دولت‌مان می‌توانیم به مردم کشور اعلام کنیم که کار گازرسانی و برق‌رسانی به روستاها در سراسر کشور پایان می‌یابد و الان در حال برداشتن قدم‌های پایانی در این زمینه هستیم، البته در این آمار یکی دو استان از جمله سیستان و بلوچستان در نظر گرفته نشده که از ابتدا عقب بوده‌اند و باید کارشان ادامه یابد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همیشه باید در مسئله مواد غذایی و محصولات کشاورزی روی پای خود بایستیم، گفت: بار اصلی در این زمینه بر دوش روستاییان است که در همه زمینه‌های تولید محصولات غذایی فعال هستند. در سال‌های اخیر در زمینه گردشگری هم روستاهای ما نقش ویژه‌ای پیدا کردند.

روحانی ادامه داد: کار دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه روستاها قابل مقایسه با دولت‌های قبلی است که برای انجام این کارهای عظیم در این مدت باید از همه افراد مؤثر تشکر کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه نه بدگویی کانال‌های ضدانقلاب خارج از کشور، نه جنگ روانی دشمنان و نه سخنان ناروای برخی تزلزلی در کار ما ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ما دستمان را به سوی مردم خودمان دراز می‌کنیم و با کمک آنان کارها را جلو می‌بریم و خدمت‌رسانی دولت به روستاها و مردم تا آخرین ساعت حضورمان ادامه می‌یابد.

وی یادآور شد: تمام کسانی که نسبت به شیوه کار ما در زمینه خدمت‌رسانی به روستاها انتقاد یا ایرادی دارند، به آنان می‌گوئیم که آمارها را بیاورید تا مقایسه و بررسی کنیم و ببینیم وضعیت ما نسبت به سطح جهانی چگونه است؟

روحانی یادآور شد: در زمینه گازرسانی هم کار ما قابل توجه است. پیش از انقلاب که در همین تهران هم جز چند محله مابقی گاز نداشتند چه رسد به روستاهای‌مان. اما امروز افتخار بزرگی نصیب ما شده است که ما اولاً در تولید آن خودکفا شدیم و نیز بخش اعظمی از روستاها گاز دارند. در ابتدای این دولت ۱۴ هزار روستا گاز داشتند و الان دوبرابر شده و نزدیک به ۳۲ هزار روستا گاز دارند.

رئیس جمهور گفت: امروز در مقابله با کرونا تقریباً خودکفا این کار را انجام می‌دهیم و امروز بهداشت به سراسر روستاهای ما گسترش یافته و طرح سلامت و اجرای آن تأثیرات مثبتی داشته است.

روحانی ادامه داد: قبل از این دولت در روستاهای ما تقریباً از لحاظ کار ارتباطاتی می‌توان گفت که خبری نبوده است اما الان همه روستاهای ما دارند به شبکه هوشمند ارتباطاتی متصل می‌شوند.

رئیس جمهور تاکید کرد: تلاش ما این است که روند مهاجرت از روستا به شهر متوقف شود و این بسیار اهمیت دارد. اگر مراکز تولیدی ما که روستاها هستند خالی شوند، حاشیه‌نشینی در شهرهای بزرگ گسترش یابد می‌دانیم که چقدر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد. در حالی که باید کاری کنیم که روستاهای ما آنقدر جذابیت و امکانات داشته باشند که به دنبال مهاجرت نباشند.

وی افزود: مهم این است که در کار آموزش جوانان روستایی کاری کنیم که بتوانند تحصیلات خود را تا مقاطع بالا در همان محل زندگی ادامه دهند و این‌طور نباشد که مانند گذشته بیشتر روستاییان ما صرفاً در حد آموزش ابتدایی را ادامه دهند. حتی ما در نظر داریم که کاری کنیم تا در آینده شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا باشیم.

کد خبر 448203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.