رئیسی:  نیروهای انتظامی مقتدرانه در برابر اشرار ظاهر شوند

رئیس قوه قضائیه گفت: نیروهای انتظامی باید مقتدرانه در برابر اشرار، سارقان و زورگیران ظاهر شوند و اجازه ندهند این افراد با کوچک‌ترین شرارتی در سطح شهر یا حاشیه شهرها، کوچه‌ها و محله‌ها را برای زن و بچه مردم ناامن کنند.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضائیه، با گرامیداشت هفته ناجا، به نیروهای انتظامی تأکید کرد با کسانی که می‌خواهند امنیت جامعه را مختل کنند و در دل مردم هراس به وجود آورند، قاطعانه برخورد کنند.

وی افزود: نیروهای انتظامی باید مقتدرانه در برابر اشرار، سارقان و زورگیران ظاهر شوند و اجازه ندهند این افراد با کوچک‌ترین شرارتی در سطح شهر یا حاشیه شهرها، کوچه‌ها و محله‌ها را برای زن و بچه مردم ناامن کنند.

رئیس قوه قضائیه با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی و تأکید بر تداوم همکاری دادستان‌ها و قضات با این نیرو در تأمین امنیت جامعه، خاطر نشان کرد: ارفاق‌های قانونی که در برخی مجازات‌های قضائی در نظر گرفته شده، شامل افراد جسور، شرور و مجرمان سابقه دار نمی‌شود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه دولت به معیشت و زندگی مردم تأکید کرد و نظارت بر بازار و فرایند تولید تا توزیع کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم را ضروری دانست و گفت: هرچه این روند شفاف‌تر باشد، راه برای سوداگران و دلالان و مفسدان اقتصادی بسته خواهد شد.

وی با اشاره به «نقش نظارت و شفافیت در کاهش قاچاق» خطاب به وزیر جدید صمت گفت: کد رهگیری و سامانه‌های شفاف سازی چرخه تولید و تأمین تا توزیع و مصرف کالاها را فعال کند تا مردم نسبت به خرید کالاهای مورد نیازشان به قیمت واقعی اطمینان حاصل کنند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمن که سالهاست علیه ملت ایران در جریان است، خاطر نشان کرد: آنچه جلوی قلدری دشمن را می‌گیرد، نشان دادن اقتدار است و هر گونه ضعف و سستی و کم کاری در این راه، دشمن را گستاخ‌تر می‌کند.

رئیسی با بیان این که هرگاه مسئولان مقتدرانه مقابل دشمن ایستادند پیروزی حاصل شده است، گفت: رهنمودهای امام و رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند و از هر گونه اظهار عجز و سستی و ضعف در برابر دشمن پرهیز نمایند.

وی «امیدآفرینی» را راهبرد اساسی امروز نظام عنوان و تصریح کرد: مردم اظهار عجز و القای ناتوانی مسئولان مسئولان در حل مشکلات کشور را نمی‌پذیرند و خواستار همت و کار و تلاش آنها برای گره گشایی از امور هستند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: دشمن به دنبال القای یاس و ناکارآمدی است و در این شرایط هر مسئولی در قوه مجریه یا دستگاه قضا و هر صاحب منصبی که با اقدام و عمل خود در جامعه امید ایجاد کند، در جهت راهبرد اساسی نظام حرکت می‌کند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: اربعین نمادی از عاشوراست تا پیام عاشورا که مقاومت و ایستادگی بود، تحریف نشود.

وی اربعین را پیام‌آور پیروزی جریان مقاومت بر سازش و تسلیم دانست و افزود: همه درس‌هایی که یک انسان برای تعالی و تکامل نیاز دارد، در تابلوی زیبای عاشورا و تابلوی نورانی اربعین به نمایش درآمده و گرامیداشت اربعین از نشانه‌های شناخت مؤمن است.

رئیس قوه قضائیه از عاشورا به عنوان مشق ظهور و از اربعین به عنوان عنصری تمدن ساز یاد و ابراز امیدواری کرد: مردم ایران و دلدادگان حسینی در اقصی نقاط جهان، امسال نیز اربعین حسینی را با رعایت اصول بهداشتی گرامی دارند و به ابعاد قیام عاشورا و درس‌های آن بپردازند.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح از انجام مراحل تخصصی بررسی‌ها در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت: سازمان قضائی نیروهای مسلح برای بررسی دقیق‌تر پرونده، اقدام به شبیه سازی حادثه نیز کرده است.

وی افزود: آنچه در حال حاضر لازم است به صورت جدی از سوی دولت پیگیری و اجرا شود، موضوع پرداخت غرامت به خانواده‌های حادثه دیده است که با وجود پیگیری‌های این سازمان هنوز محقق نشده است.

رئیس قوه قضائیه با تقدیر از اقدامات سازمان قضائی نیروهای مسلح در پیگیری پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی، تبیین دقیق ابعاد و زوایای حقوقی مساله برای خانواده‌های جان باختگان در این سانحه هوایی را در اطمینان بخشی به آنها نسبت به تلاش دستگاه قضا برای پیگیری حقوقشان مؤثر دانست و نسبت به پیگیری موضوع پرداخت غرامت به خانواده‌های آسیب دیده در جلسه مسئولان عالی قوا تأکید کرد.

کد خبر 448199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.