اجرای ۲۷۸ پروژه شهرسازی با مشارکت خیران

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: از ۱۸ هزار پروژه افتتاحی و اجرایی هفته‌های دولت و دفاع مقدس در سال جاری برای نخستین بار در قالب طرحی نوآورانه ۲۸۷ پروژه شهرسازی با مشارکت خیران اجرا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد درآیین افتتاح پروژه‌های روستایی شهرستان عسلویه استان بوشهر، اظهار کرد: مشارکت خیران در اجرای پروژه‌ها و زیرساخت‌های شهری و روستایی مانند خیران مدرسه ساز و خیران سلامت در کنار دولت کاری نو و بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود از مشارکت خیران در اجرای پروژه‌های شهری و روستایی استفاده بیشتری شود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: در هفته دولت سال جاری تاکنون افتتاح و اجرای ۱۸ هزار پروژه با ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مربوط به دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور در دستور کار قرار گرفت که بخشی از آنها افتتاح و بخشی نیز عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

جمالی‌نژاد در باره تعیین تکلیف شهردار برای بوشهر گفت: بسیاری از شهرها به دلیل نداشتن ثبات مدیریتی از توسعه پایدار محروم هستند این در حالی است که یکی از نکاتی که می‌تواند شادابی، نشاط و سرزندگی شهرها را همراه داشته باشد، ثبات مدیریت است.

وی اضافه کرد: شوراها باید با دید و بررسی کامل، فردی را برای شهرداری انتخاب کنند که در ادامه کار این همه تغییر و تحولات در مدیریت شهرها رخ ندهد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: هرچند ثبات مدیریتی در شهرداری بوشهر وجود نداشت، اما انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر روند کار فرد معرفی شده پیگیری و حکم ایشان صادر شود.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: توسعه، پیشرفت و انجام اقدام‌های خوب در شهرها منوط به ثبات مدیریت است و بسیاری از شهرهایی که دارای ثبات مدیریت هستند رشد داشته، اما نبود ثبات مدیریت در بوشهر کار را سخت کرده‌ است.

وی یادآور شد: انتظار داریم مردم در انتخاب نمایندگان خود برای تصدی کرسی شورای شهر و نمایندگان شورا نیز در انتخاب شهردار دقت نظر بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در باره پروژه‌های روستایی بوشهر گفت: افتتاح این پروژه‌ها در اشتغال‌زایی، تحرک و توسعه روستایی بسیار تأثیر گذار است.

جمالی‌نژاد اضافه کرد: بسیاری از پروژه‌های روستایی بوشهر با توجه به درآمد زایی، کم هزینه و زود بازده بودن توان مانایی روستا و ثبات جمعیت و قابلیت الگو شدن در کشور را دارند.

کد خبر 448186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.